Fårträning

Idag har vi haft fårträning på hög nivå, i ena hagen här har det kommit nya får upptäckte jag idag, de var liksom inte alls så vana vid varken folk eller hundar som de vanliga fåren är. Så när vi glatt traskade in så ställde hela flocken á 15 får Viggo som till slut vek ner sej så dant att han la sej på rygg med svansen mellan benen innan matten hann fram och kunde skingra flocken av får, som då istället valde att ställa Sting då var brevid mig och som intog en lite malligare framtoning och reste sin svans och ställde sej nos mot nos, med frågan ska ni lukta ska jag lukta typ.

ja nu vet jag det iallafall, att de nya fåren i den lilla hagen är vansinnigt nyfikna och malliga =) men mitt val idag var att korsa den fårflocken eller gå genom alla kor, så ja mitt val var inte så svårt och blir lika lätt nästa gång. Hellre får än kor.

På travbanan sen hade en Bagge eller en DET rymt från hagen vid stallet, men han lät sig inte lockas tillbaka av mej så jag meddelade bara gårdsägarna och traska hemåt!  Spännande promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0