Slyngel


En då 12 veckors Sting som rymt ur hagen, strimlat reklamen, blöjpaketet och morgonens paketpapper

(var på Stinas 1 års dag)

Hmm.. Sting blir 2 år i februari, om mindre än 3 månader.. Han har varit lugn och sansad inne när de varit själva en längre tid nu länge. Men så denna vecka egentligen med start i lördags så har det vänt. Å han har sett lika skyldig ut som på bilden ovan.

I lördags när jag var på maxi 2-3 timmar så lyckades han/de för jag har mina tvivel om att de är två om saken, att massakera ett lock som man har till vällingflaskan. Jag pustade ut och var glad för att det inte var biabädden som de var betrodda at ha med sig i köket.

I tisdags morse fick vi lite panik här hemma när jag på väg ut genom dörren inser att vår ena bil är i stan. Så hundarna blev hastigt lämnade hemma o Danne kastade på sig kläder för att få skjuts med mig in till stan och hämta sin bil. Han var nog borta max 30 min. Under den tiden har han/ de slitit ner ett par leggings från tvättställningen som i all hast blev kvar i köket/vardagsrummet där de fick vara. Dessa var sedan sönderslitna i miljontalsdelar, det som kvarstod var linningen och korta stumpar av framsidan.. en viss herre låg och såg extremt skyldig ut. Visade sig lika skyldig så fort jag höll upp slamsorna av byxorna på kvällen sen.

Idag fick de därmed vara i hundgården på fm, men när Danne kom hem lunch, så satt det en korkad svart hund alldeles förtvivlad kvar inne i hundhuset. Viggo gick ut när Danne sa hejdå till dem på morgonen, men den lilla svarta vågade inte gå igenom dörren själv så han har nog suttit där inne och stressat upp sig över att inte våga sig ut hela fm.

Så på em fick de därmed vara inne, efter en långpromenad på lunchen. När Danne sedan kom hem har han/de tagit ner en kudde från kökssoffan och gnagt upp ett hål för att sedan börjat tömma den på dun och stoppning. Han/de hade inte kommit så långt när Danne kom hem, tack o lov!

Vad händer undrar jag!!???

Kommentarer
Postat av: Angelica

Han har umgåtts med Thorsten. Som tuggade i dig mattens tröja för ett par dagar sedan.

2010-11-17 @ 21:27:54
Postat av: Angelica

Han har umgåtts med Thorsten. Som tuggade i dig mattens tröja för ett par dagar sedan.

2010-11-17 @ 21:28:23
Postat av: Cinna

Ha ha välkommen i gänget du har en SOLdrake =))) Mycket kan man beskylla Viggo för fast jag tror nog inte han är skyldig den här gången =)))

2010-11-17 @ 21:28:57
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Elin me grabbar

Ja har en röd här som har munkorg när han är själv.... behöver inte tala om varför antar jag?

2010-11-17 @ 22:31:31
URL: http://www.signofspeed.com
Postat av: Maria

Hejsan!

Vilken härlig blogg du har! Hundar, är dem inte underbara? :)

Du får gärna kika in på min hundblogg och kika lite, där finns det tips, fakta, roligheter och allt möjligt som har med vovvar o göra. :) Säljer även bloggdesigner om du är intresserad. :)

Ha en bra dag!

Kramar från Maria

2010-11-24 @ 22:48:51
URL: http://naiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0