Årsträff på Limmerhult

7 veckors Sting

11 månader och 30 dagar Sting

(bilderna stulna av Cinna, fotograf Cinna)


Imorgon blir de kära soldrakarna 1 år. Så igår tjuvstartade vi firandet med en valpträff på Limmerhult. Mätaren visade 25 minusgrader men det stoppade inte oss trots att min bil gjorde allt för att få mej att stanna hemma.

Efter en dispyt på hemmaplan, då NÅN bestämde att jag skulle åka Golfen. Så gasade jag iväg vansinnig från start. In till Coop för att tanka och ta ut pengar. Bilfan dog så fort jag koppla eller bromsa.. typ rätt ofta med andra ord.

Tankade tog ut pengar och åkte mot E4:an. Då går tempmätaren i topp och bilen kokar, alldeles lagom så jag hann svänga in på samåkningsparkeringen. PHU! Ringer för sjuttioelfte gången till NÅNoch ryter som ett ilset lejon. Varpå NÅN och Stina kommer och byter bil med mej. SÅdärja! Vad smidigt det hade varit om jag tagit volvon från början.

Svänger ut på E4:an.. MOT STOCKHOLM! Inte min dag. Vänder i Åby och börjar min färd mot Linköping. Ett par mil innan Calle och Cinna, så börjar fläkten lukta bränt och skjuta ut kallluft. SHIT! Nån är på babysim så Cinna och Calle fick rycka in per tfn. Behåll den på och kör bara är ordern! Det fungera!

Väl framme hade de andra börjat inne och i och med kylan var alla hundar inne i värmen så Sting och jag klev in, än en gång imponerar han på mej. Visst han är på tårna och sprallig men cool på sitt sätt.

Före lunch vågar vi oss ut, vi hade ju Underbara Raketmatten som instruktör dagen till ära. Då kan man ju inte stoppas av lite (25) minusgrader. På med täcken och alla kläder och ut. Inledde med egen kontakt och uppvärmning.

Påklädda soldrakar och mattar



Sedan blev det lmarkeringsträning och linjetagsträning på de fina plogade vägarna på fältet i olika kombinationer. Sting och jag hade för dagen lite problem med ut av flera orsaker. Sist vi träna så skärpte jag upp lite mkt samt att jag blev osäker i samband med att han tveka. Något jag inte kunde tänka bort. Fick tips av raketmatten och de andra att träna på hemma.

In för lunch, ljuvlig ungersk gulashsoppa, allt för att hedra pappa Drake. Te, smarriga bakelser a´la Ann-Marie och sedan på med alla kläder och ut igen.

(bilderna stulna av Cinna, fotograf P-A)

Nya vägar på fältet och nya prövningar. Markeringar, så här hade Sting och jag inga problem. Kändes skönt, men det var en bekymrad matte som åkte hem mycket att tänka på. Men otroligt träningssugen och peppad.

Alla drakungarna är väldigt jämna, både utseendemässigt och arbetsmässigt. Trevliga, coola och ärliga kom vi fram till.

Säger det återigen.. är otroligt tacksam för att fått äran och förtroendet att förvalta denna prinsessunge!

TACK!

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Började inte på bästa sätt, men den slutade ju dessto bättre! Det är inte bara dig han imponerar på, jag är själv helt såld. ´Gillar det jag ser när jag ser er tillsammans, ser så fint, tryggt och mjukt ut! Och ni har knappt känt varandra i 1 år!

Kram

2010-01-31 @ 22:10:17
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Thina o hundarna

Kul med valpträff. Han är härlig din kille. (då menar jag den fyrbente) O du bilar fy säger jag bara.

2010-02-01 @ 08:30:30
URL: http://hotnshamless.se
Postat av: Anonym

Ja Johanna tänka sig att min känsla var så rätt...

Ni är så härliga tillsammans du och Stingrockan, passar ihop liksom.....KRAM på er....

2010-02-01 @ 08:49:48
Postat av: Matten igen...

Oups !! Nu var jag lite för ivrig! Tänkte inte vara anonym precis // Cinna

2010-02-01 @ 08:51:28
Postat av: JOhanna och Sting: Tack allihopa, jag blir rörd när jag läser era kommentararer han är ju bäst!

2010-02-01 @ 13:51:14
Postat av: lena, millie,ebba

Tänk att det kan bli så mitt i prick !!! Ni är som gjorda för varandra du och Stingrockan....ett MYCKET imponerande team !!!!!!

Härlig träff trots i strul i starten ;o)

Kram

2010-02-01 @ 17:49:49
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna & Majken

Grattis Sting! Kul med träff =)

2010-02-02 @ 18:46:48
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0