Årets första jaktträning med hela flocken!

Idag lyckades jag och danne samordna oss till att träna lite tillsammans med våra hundar. Inte helt lätt, ofta blir en kvar inne o tar hand om Stina, särskilt nu när det varit så kallt.

Men idag är det knappa 2 minus och båda var hemma när det var dags för Stina att sova middag.

Jag stod för upplägget idag med vissa korrigeringar av sambon. Markeringar i terrängbyten. Nu var det ju lite så att snön liksom jämnar ut alla terrängbyten. Men det blev genom en tätare skog och markering i gläntan samt över ett brett dike. Under tiden så byggde vi vidare övningen med linjetag på ny okänd plats för Viggo och linjetag på känd plats för Sting. De båda klarade terrängbytena utan huvudbry, mycket trevligt att se.

Jag avslutade också med lite kontaktsignalsträning med Sting och är grymt imponerad och lite chockad. Visste ju att den satt hyffsat men att den satt så bra, det trodde jag inte. Häftigt!

Inga bilder idag, men bilder från andra jobb som våra hundar har... I förmiddags gick vi nämligen en långpromenad jag, Stina och hundarna. Nu när det är snö, är det körigt att gå vår runda med vagnen, så Viggo fick dra Stina runt i pulkan. Duktiga han. Bra träning, men matten måste bli bättre på att stretcha och massera honom. Tur att det inte är varje dag han drar.

Viggo och Stina förra året och även i år drar han en något tyngre pulka med stolthet!



Sting och Stina i år, en betydligt större Stina i pulkan (Sting drar såklart inte pulkan han är bara handtagsvakt)



Kommentarer
Postat av: Matten p Limmerhult

Det är skillnad på att köra Ferarri o Traktor vet du :))

2010-01-18 @ 15:32:43
Postat av: Fia

Duktiga ni!! Kan se stolta Viggo och glada Stina framför mig...Kram kram

2010-01-20 @ 13:21:00
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Tacka vet jag trimmad ferrari ;P

2010-01-20 @ 14:04:33
Postat av: Matten på Limmerhult

Oj Anna trimmad, akta dig så du inte får wiplash när du gasar :) eller kanske när du släpper bromsen...

2010-01-20 @ 20:13:50
Postat av: Anna

Precis.. det är inte för vem som helst o ha en soldrake :) tur att vi alla är racerförare :P

2010-01-21 @ 08:11:09
Postat av: Lotta

Härligt med draghjälp. Gozzi skulle behöva dra på en traktorvagn för att inte ha så bråttom. Kul att träna med vovvarna tillsammans.

Här har det varit en underbar dag med solsken och lagom kallt.

:-))

2010-01-24 @ 01:37:28
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0