Mr. Guy Bennett

Idag har Mr. Guy Bennett besökt de limmerhultska markerna för att drilla oss soldrakeägare med hundar samt två gyllene med förare i den ädla konsten jaktträning.

Vilken dag. Vilken engelsman. Vilka hundar. Vilka uppfödare som ordnat så detta blev möjligt! Jag är lyckligt lottad!

Vi var ett glatt gäng som förväntansfulla möttes upp på Limmerhult imorse. Mitt första möte med Guy och med det engelska sättet att träna och föra hund. Jag är imponerad. Jag gillar hans filosofi som jag tycker går samman med mina andra 4 3 (gaaaah kortslutning i hjärnan) favorittränare Cinna, Calle och Rita. En väldigt lärorik dag med massa tankar och reflektioner i hjärnan som behöver sorteras och omsättas igen för att sedan kunna analyseras rättvist.

Han hade ett fokus på teamjobbet, att bygga förtroendet och att berömma samt korrigera med rätt timing. Jag gillart som sagt.

Sting och jag fick utmana oss själva en hel del idag, men summa summarum är att vi lärde oss en hel del båda två framförallt byggde vi förtroende och tillförlit. Hoppas på återseende.

Annelie var med som fotograf idag, den människan är också värd guld! Vilka bilder och vilket lyx med fotograf. Nedan följer ett fåtal som Cinna mailat till mig från hennes kamera men med Annelie Karlsson som fotograf.

Hela gänget

fr. v.Classe m. Sako, Marie m. Lykka, Cina m. Disa, Annelie m. Sam, Calle m. Erik, Thomas m. Alice, Cinna m. Ollen och Jag m. Sting

haha lustig bild men han får belöning (att behålla dummien efter avslutad apport)

Stingrockan och jag har lite mellanmys!

 

Tack för en fantastisk dag alla inblandade!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jaha du vilken dag, nu gäller det att sätta allt på plats och använda det väl!

Härligt att vara på plats som åskådare och få ta del av så mkt underbart! Fanns en hel del imonerade att se.

Kramar

2010-04-26 @ 21:59:37
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla& Kina

Härligt att få lite att klura på och att du är nöjd med dagen. Men jag gillar att du skriver om dina andra 4 favorit tränare och nämner 3 namn, du är inte blond för intet ;)

2010-04-26 @ 22:00:51
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Elin me grabbar

Ååå... va underbart de låter. Ja vill också träna apportering.. just nu är de bara Basco för hela slanten :-(

2010-04-26 @ 22:10:55
URL: http://www.signofspeed.com
Postat av: lena, millie,ebba

Wow vilken dag ni verkar haft !!!

Hoppas på att få höra mer när du sorterat och hunnit smälta allt !!

Kram

2010-04-26 @ 22:11:11
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna

Vilken härlig dag! O vilka fina bilder :) Längtar tills jag kan börja med Hank!



Lägger din blogg på favoritlistan så kanske jag kan snappa upp lite kunskap härifrån :)

2010-05-10 @ 09:18:55
URL: http://hied.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0