Akuten

Dagen började som vanligt, Stina och jag gick upp kring 08.00. Stina skulle till dagis och jag tänkte åka med hundarna till skogen och ta morgonpromenaden där, Skulle precis till att fylla på lite frolic i belöningspåsen, då jag fick en hostattack, kände hur det svartna för ögonen och hann precis sätta mej ner innan jag svimma en kort stund, stackars Stina stod brevid hela tiden. Närjag kvickna till så kände jag igen den obehagliga känslan av ett hjärta som rusar. Hjärtklappningen var ett faktum och jag bar med mej stina in i sovrummet (som stod redo med nallen och ryggan för att åka till dagis ), låg där ett tag för att se om det lugnade sig vilket det inte gjorde.

Ringde Danne som var i V husby på jobb, han åkte raka vägen hem, parkera lastbilen och sprang sista biten hem <3 inom 20 min var han hemma men hjärtat rusade fortfarande. Hade då släpat mej ut i vardagsrummet så Stina skulle vara sysselsatt, allt under Viggos övervakning. Han vek inte från min sida, Sting hade inte en chans då han fortf. var kvar i hagen från natten (skulle ju ge dem mat o sen åka de hade dessutom rastats av Danne 1½ timma tidigare). Danne tog Stina och körde henne till dagis, väl hemma igen bad jag att få åka till sjukhus (något som aldrig tidigare skett). Så han snabbrasta hundarna och sedan åkte vi. Jag hade då haft hjärtklappning i en timma.

Väl i bilen (som alltid när man åker till sjukan) började det lätta och väl framme hade jag "bara" tryck över bröstet samt smärta i axlar och nacke.

Med mina symptom fick vi snabbt träffa en läkare, som fort kunde konstatera att det inte rörde sej om någon infarkt, propp eller liknande. Pulsen pendlade och hjärtat slog snabbt men inget annat. Vi kunde andas ut en aning.

Mer prover togs och inget konstigt syntes men de ville ändå ha kvar mej för observation. Jag brast i tårar då jag avskyr sjukhus nåt galet. Men följde snällt med till AVA avd. där jag fick dela rum med en glad ung tjej som peppade mej.

Tjatig som jag är så lyckades jag få klartecken av doktorn att om proverna som skulle tas vid 18 såg bra ut fick jag bli utskriven! Så hemma är jag! Vad var det då, jo de tror att det är en kombination av min förkylning som jag kämpat med i veckan samt undermedveten stress.

Jaa jag ska ta det lugnt och tänka på mej själv, men det är lite klurig mitt i en flytt och jag känner inte direkt nån stress. Men ja, jag tar det lugnare nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Men fy vad otäckt :(



Tur i oturen att ni inte hunnit sätta er i bilen och börjat köra!

2009-09-07 @ 21:35:33
URL: http://tomik.se
Postat av: Thina o hundarna

Men vännen då ta det lungt. KRAM

2009-09-07 @ 21:49:10
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Hanna

Usch, stackare! Ta hand om dig nu! Kraaam

2009-09-07 @ 22:01:53
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Pia & Hera!

TA HAND OM DIG!!! Fy så otäckt - försök nu att ta det lite lugnt! KRAMAR

2009-09-07 @ 22:09:35
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Annelie & Martin

Fy attans vad otäckt!! Nu får du ta hand om dig och bara vila!! KRAMAR i stora lass!!!

2009-09-07 @ 22:42:42
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Moa

Oj, oj! Tur i oturen att ni var hemma och bra att du åkte in och kollade upp dig även om du inte gillar sjukhus. Var rädd om er! Kram

2009-09-07 @ 22:52:09
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Jocke j

Ajaj, låter inget kul de där. Hoppas allt är bra med dig nu!

2009-09-08 @ 00:03:06
Postat av: Erika o Emma

Men fy vad otäckt. SKönt att läsa att allt gick bra! Ta hand mer om dig och försök vila en kort liten stund då och då!!!!!!!

KRAM från oss

2009-09-08 @ 08:15:31
Postat av: Hanna

Hade jag gärna gjort, men i helgen står ju Danmark på schemat sedan länge...

2009-09-08 @ 09:44:36
Postat av: Cina

Skrämmande när kroppen säger ifrån att ngt inte är som det ska.

Kram på dig och ha det så gott, vi syns snart:-)

2009-09-08 @ 10:16:38
URL: http://web.comhem.se/javashemsida
Postat av: Hanna

Det hade vi gärna gjort, men i helgen är ju Danmark inbokad sedan länge...

2009-09-08 @ 13:07:51
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Matten på Limmerhult

Ta det lugnt, vila, stressa av...Säkert bara en reaktion på din (över) aktiva tillvaro :)

Kraaaaaaaam

2009-09-08 @ 16:28:58
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Tack, tack. Årets första höstlika bilder tror jag.



Hoppas allt är bättre med dig nu.

2009-09-10 @ 14:10:50
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0