Valpen min...

Tänk vad bra barnprogram kan vara ibland =)

Skojiga valpen - sång av Gullan Bornemark

 

 

Bornemarks visa:


Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Om en strumpa är försvunnen
då har valpen den i munnen
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Mitt i natten ska den stollen
upp och jaga gummibollen
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
När posten kommer tar han brevet
man får gissa vem som skrev 'et
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Titta där står bästa skorna
De har märken efter klorna
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Får han gröt han bara gnäller
han vill äta karameller
Men det gör, men det gör, ingenting

Egna verser:
(inte mina utan den som hade denna text)

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Vill man sova vid femsnåret
så har man valpen insnärjd i håret
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Mitt i programmet man inte vill missa
då måste valpen ut och pissa
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Om soffan, fåtöljen och sängen är trasig
är det valpen som är så kampglad och knasig
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Nånting som verkligen honom kan roa
är att äta skit ur kaninens toa
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Han vill inte gå ut i regnigt väder
då kissar han hellre på mattes kläder
Men det gör, men det gör, ingenting

Valpen min tycker om att ha skoj
Man får ha tålamod, oj oj oj
Möbler och skor och borstar och svampar
allt blir en leksak, när valpen kampar
Men det gör, men det gör, ingenting

Tänkvärt =)

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, så klockren text.. Men de är för härliga de små valparna som håller på att bli stora killar, trevlig helg önskar jag. Kram kram

2009-11-06 @ 17:04:33
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0