Familjedag i skogen!

Idag firar danne och jag 8 år tillsammans. Vad gör man inte en dag som denna jo, man tar först sovmorgon jag och hundarna  och barnet till kl 9. Tog en lång runda i folkparken och traska sedan hem för lite frukost. När hussen tillika sambon och pappan drog sej upp vid 11 snåret, bestämde vi oss för en tur till skogen.

Rist och *harkel* sjöarna där uppe fick äran av ett besök av oss idag. Stina hann somna i bilen på vägen dit, så den placerades i skuggan och hundträningen tog fart.

Danne och Viggo tränade sök idag för andra gången som team. Viggo gjorde ett bra jobb, det var riktigt varmt där uppe idag och han var lite fundersam över "friheten under ansvar" men plockade in 2*6 dummies utan byten och andra dumheter. Ja hussen la först ett där skicken blev lite tveksamma så när det var avklarat jobbade de vidare med ett till och mer tydlighet. (mattens kommentarer)
Uppvärming..


Hussen "går sök" först


Sök..


Tack tack..

(motljus)

Sting och jag vi vallade av rutan (läs tränade lite koppelgående i terräng), varvade sedan stoppsignal, inkallning och följsamhet. Får nog tagga ner lite på stoppsignalen då han tenderar att bli lite före sin tid och låg när man tränat det några gånger. Men han är grymt duktig på den. Så duktig att matte kunde ta några huvudbilder och en språngbild.

Hela ståtliga Sting

Blicken den jag föll för från början!!


Vacker i profil med, som sin vackra mor ;)


Varsågod, då får man bli tokig som få =)

Nöjda och glada, avrusade och trötta hundar!! Hussen och matten är nöjda glada och trötta! Hussen rusar nu en runda här i stan med den gule! Tur att jag har en valp som inte får springa längre sträckor! Hoppsan så tokigt då kan jag ju inte löpträna, hihi!

Kommentarer
Postat av: Stings vackra mor!!!

Sådan mor sådan son!!!! Så vacker han är!!//Ellebus

2009-05-19 @ 19:39:18
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Angelica

Åhhh så fin han är!!! Har växt massor ser jag ;)

Tur för dig som slipper löpträna !!! Jag kommer på ursäkter jag med hela tiden haha

Kramis

2009-05-19 @ 20:04:59
Postat av: Angelica

Prövar igen eftersom allt försvinner. Tur att man pratar med dig under tiden Johanna... ;)

SÖTIS Sting lik mamma!!!

kramis

2009-05-19 @ 20:09:21
Postat av: Fia

Grattis till era 8 år tillsammans. Vilken underbar dag ni haft det i skogen, med sovande barn och vackra, fina, duktiga hundar... Kramar Fia

2009-05-19 @ 21:47:20
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis till era 8 år tillsammans! Ser ut som en riktigt mysig dag i skogen... Och vilka fina kort på Sting! :) Kraaam från oss

2009-05-19 @ 22:41:44
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Pia och Hera

Grattis till 8 år!

Kul med träning och Sting är ju bara sååå söt...och vad han växer! Snart dags för en våldgästning med korvgrillning i termos igen?!

Drar det ut på tiden tar jag med min nya lill-stora stjärna...

Kram!

2009-05-19 @ 23:02:03
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Annelie & Martin

GRATTIS!!! Underbart att fira detta på, i skogen med hela familjen! Ohh så stor han har blivit, söt är han fortfarande också! Kram

2009-05-20 @ 06:01:02
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla, Kina

Grattis till era 8 år tillsammans, Härligt!!! Kul att fira med träning i början på dagen, för sedan gjorde ni väl ännu mer mys förstås!!! KRAM

2009-05-20 @ 21:29:06
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Sarah, Yoggi & Harry

Shit, 8 år... Ni har hunnit med en del. Underbar bild på Stingen längst ned! Tack för senast! Kram

2009-05-20 @ 21:31:45
Postat av: Eeá m flock

Hej!

Grattis till 8 härliga år tillsammans!

Vad söt han är lillgrabben, ska bli kul att följa hans utveckling i framtiden.

Kram på er

2009-05-21 @ 21:34:01
URL: http://www.rotts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0