Aja baja!

Idag lämnade jag hundarna hemma en längre period för första gången sedan Sting kom. Tyst verkar det ha varit för de kan inte ha haft tid att skrika så att säga.

Om ni bara visste. Satte in Sting i hagen som vanligt, talade ju så varmt om honom igår, att han minsann inte tar sej ut bla bla bla. Tji fick jag, eller klantiga jag. Om man glömmer att stänga hagen med haspen ordentligt så får man kanske skylla sig själv. Att dessutom inte valpen behagade bajsa nåt innan jag gick är nog också en bidragande orsak.

För när jag satte nyckeln i dörren och öppnar möts jag en chockad matte av två hundar. Hmm kan hussen ha kommit hem före oss, nä ingen husse och en stank! Shit tänkte jag! Vad har han inte ätit upp nu! Panik! En snabb koll rum för rum. Det enda rummet som de verkar ha hållt till i är vardagsrummet, det rum med mest grejer, alla Stinas nya leksaker, kläder men även paketpapper och kartonger.

Tack o lov! Det enda han tuggat sönder var alla paketpapper, kartonger och wellpapp. Vilken enorm tur! Åsså såklart en präktig skithög på golvet, a man got to do what a man got to do liksom.

Nåja jag kunde andas ut. Men nu är det nya kompostgaller som ska inhandlas, eller om jag helt enkelt ska börja ha honom i bur när jag är borta, har ju en lånad av Johanna, så kanske lika bra eller vad säger du Angelica =)

Var såklart tvungen att fota den lilla skamsna hunden i röran! Kolla in soffbordet, mattan och allt skräp! Visst kan man se att han skäms den lilla svarta, Viggo såg helt förstörd ut, dels pågrund utav att han förmodligen busat med, ätit upp ett bauta ben som Sting har i sin bur att gnaga på , men som nu Sting öppnat så mesViggo vågade sig in och stjäla det och dels för att han nog förstod att matte inte skulle bli glad, been there done that liksom!


jaja man lär så länge man lever!



Kommentarer
Postat av: Pia och Hera

Hehe, jag önskar att jag kunde säga att det blir bättre när de passerat året...Silla är beviset på motsatsen...

Och Hera har kvar sin fetisch på dragkedjor.... Vet inte hur många jackor/västar hon har förstört dragkedjorna på nu...men det är många....

Hoppas att han lärde sig nåt - dåren - och framförallt att Matte lärde sig lite mer.... ;-)

Ha en skön helg!

2009-05-15 @ 23:52:59
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Thina o hundarna

Men johanna ser du inte att han är oskyldig. Syns ju på hela honom. O Viggo är väl för gammal för att hålla på med sådant. Nej det måste vara någon som varit inne o rört om;) Skylla på den stackars oskyldiga valpen. Aja bajja. Ok bajset var nog hanns men helt oskyldig till allt annat är han allt. Hahaha undrbart med valp eller? KRAM

2009-05-16 @ 06:57:06
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Matten på Limmerhult

Såja nu börjar det likna något!!! Snart kommer han säkert upp i sina bröders kaliber...Än så länge är det bara papper, vilket snart byts ut mot grövre ting...Kompostgaller är till för att passeras om man är en liten Drakeunge...Nä kraftigare grejer krävs för att hålla en Drake i shack, en stålvajer och ett horn var väl det dom använde till Katla har jag för mig..SÅ testa det du kanske går med visselpipa och en stålbur???

Kram på er..

Ps..Det var nog grannens hund som hade bajjat på golvet...

2009-05-16 @ 07:11:51
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Helena och boxrarna bus

Säger som Pia ovan, hoppas matten lärt sig desto mer... ;) Det brukar liksom vara i den änden man får börja...



Sen får ju i alla fall matten slipa på sina städkunskaper. :D

2009-05-16 @ 09:23:35
URL: http://boxerbus.wordpress.com
Postat av: Moa, Oscar & Lucas

Välkomna till internets tingsrätt. Undertecknad har utsett sig till polis, åklagare, domare och bödel...



Åtalspunkter: Rymning, skadegörelse, langning (av ben), kränkning av annans egendom (den lilla olyckan)



Bevis: Förövaren fanns kvar på brottsplatsen, teknisk bevisning har säkrats. (i svart plastpåse, förvaras nu i tunna)



Straff/vård av den åtalade: Livslångt springande efter- och inleverering av döda djur och tygsäckar.



Klubbat!

2009-05-16 @ 09:36:44
Postat av: Labradårarna på Limmerhult

ÅÅhhhh kan vi oxå få en sån dom???? Vi vill ¨ha likadant straff!!!!//Sju dårar som gillar döingar o tygpåsar...

2009-05-16 @ 11:38:11
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Camilla, Kina

Nejmen så sött, tog du bort bajsen innan el efter fotot????? Åh hjälpte Viggo till att flytta soffbordet, tycker ni skulle taget det fotot till försäljningen : ) KRAMAR

2009-05-16 @ 13:40:39
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Fia

Jisses vilken röra, de kan de små... Och jag som är så glad för mitt inköpta kompostgaller till Moltaz som kommer hem på torsdag. Hmm, hur göra nu... Lite skamsen ser han allt ut, lilla Stingis, hihi... Nospussar och kramar från Fia

2009-05-16 @ 15:22:12
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Johanna & Majken

Gud va glad jag plötsligt blev att jag skaffade mig en vuxen hund! ;) Hihi

Nej då men vilken liten buse! Nu får matte lära sig att låsa in honom ordentligt..

Kram

2009-05-16 @ 21:47:42
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Malin

Sammy och Sting verkar har lite släktdrag....har du sett fotonen av Sammys destruction på min blogg. Jag hade en bur men han skällde inte bara utan var värsta operasångaren när han var i den....det kan i det här landet leda till utan notis vräkning så Sammy får röja och soffan blir mindre och mindre. Jag hoppas han snart växer ifrån det hela...hoppas kan man ju alltid.

2009-05-17 @ 02:55:41
URL: http://www.swedesinfl.blogspot.com
Postat av: Malin

Sammy och Sting verkar har lite släktdrag....har du sett fotonen av Sammys destruction på min blogg. Jag hade en bur men han skällde inte bara utan var värsta operasångaren när han var i den....det kan i det här landet leda till utan notis vräkning så Sammy får röja och soffan blir mindre och mindre. Jag hoppas han snart växer ifrån det hela...hoppas kan man ju alltid.

2009-05-17 @ 02:55:59
URL: http://www.swedesinfl.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hahahaha måste säga att jag känner en liten tillfredsställelse över detta :)

Men även jag tycker att detta kort ska användas på hemnet ;)

Kramis

2009-05-17 @ 20:18:25
Postat av: Lotta

Vilket litet monster. Tur han inte tuggade sladdar som Gozzi gjorde en gång när han tog sig ur sin lilla inhägnad.

:-)

2009-05-17 @ 22:48:16
URL: http://gmunsterlander.blogg.se/
Postat av: Drakungemamman

Men vänta lite !! Monster ! Hallå man kallar inte mina ungar för monster dom är ju för tusan Prinsessungar med en morfar som är KUNG!!!//Solstråle Prinsessan..

2009-05-18 @ 17:24:54
URL: http://www.limmerhult.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0