Jaktpremiär!

Idag gjorde både jag och Viggo vår första riktiga jakt! Hussen är ju rutinerad i ämnet men vi är gröngölingar. Men Svensksunds Jaktlag och Danne lotsade oss fin fint! Viggo som inte är någon viltherre i vanliga fall jobbade riktigt bra för att vara första gången. Stundtals jobbade alla tre hundar på fint och emellanåt jobbade de dårarna för sej o wachteln för sig! Kul att se!


Påväg ut från näst sista drevet

Vi var idag fyra tvåbenta och tre fyrbenta som drevade för tre skyttar. Vi stötte upp en massa rådjur men tyvärr var där inget som hamna i skottlinjen så att säga! Men viltkänning på två rådjur fick jag redan efter 2 minuter på min "station" som motare. Ytterliggare 2 minuter senare dyker ännu ett rådjur upp, straxt därefter ett till som försvann mot Danne och Viggo och med Camilla lite senare två till. Mycket vilt var det men alla fick fortsätta leva lyckliga i alla sina dagar!


Omgruppering och vätskedepå!


Alla lyssnar uppmärksammat även den gule dåren

Himla kul var det och hej, vad vi har gått. Jag blev dock inskickad i några hemska snår av min käre sambo, något som resulterade i en halv gren fastsatt i pannan med taggar. Nyopererad av honom nu ikväll och fri från tagg och smutsrester så gör det inte längre superont. Smällar man får ta =)

Tusen tack för at vi fick vara med! Nästa gång tar vi dom!
(Fotograf för dagen Camilla såklart)

Kommentarer
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Om det är såhär ni jagar så känner jag mig lugn! =) Sa ju att ni inte skulle få tag på några om jag hade något att säga om saken... Hehehe. Skönt att se att Danne kan tuffa till sig ibland, men det var ju onödigt att du skulle skada dig på kuppen!

2009-01-17 @ 23:05:18
Postat av: Moa

Kulkul!! Saknade att inte vara med idag men kul att ni också är med nu! Större drev - nu tar vi dom!! :-D

2009-01-17 @ 23:37:54
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Camilla, Kina & Pelle

Tack för att ni dök upp och drevade, tur även att ni blev lite "bitna" räknar med att se er mer här framöver! Säger som Moa - nästa gång har dom inte en chans!!! KRAM

2009-01-18 @ 09:25:15
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Pia och Hera

Så himla kul det låter! Kul att hela familjen utvecklas!

2009-01-19 @ 18:18:19
URL: http://www.fampetersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0