LusseSting

Så äntligen kom vi iväg till Limmerhult för lite syskonträff igen. Det är verkligen en lycka att få möjligheten att ha sådana uppfödare som Calle och Cinna, som engagerar sig till max i våra små soldrakar.

Vi möttes upp vid 11, då jag kört sakta sakt sista biten i halkan och haft panik över bensinen. Jag glömde tanka o det är ju inte direkt tätt med mackar mellan dem o linköping. Linköping är ju en historia för sig med. Hursomhelst så red ett litet luciatåg förbi straxt innan vi skulle börja träna, himla mysigt med lite lussesång från hästryggen.

Kass bildkvalitet men vi är fokuserade till max!

(stulen från limmerhult.net)

Förmiddagspasset bestod av lydnadsbitarna, mer eller mindre avancerade övningar som fick soldrakarna att koncentrera sig till max. De skötte sej exemplariskt. Vilka små drakungar. Vi avsluta med galet långa markeringar och en slutlig dirigering. Vilken alla fixade fin fint. Jag var riktigt osäker på denna övning, då Sting och jag inte tränat på ca 6 veckor. Men han klarade det med bravur.

De limmerhultska värdparet bjöd på sedvanlig ungers gulashsoppa för att låta den ungerska pappan influera dagen lite. Glögg, pepparkakor o lussekatter. Det var supergott.

Eftermiddagspasset bestod av vilthantering. Stingrockan var först ut och skötte det fint. Fyra vilt, tre markeringar och en dirigering. Kajan var lite äcklig men han tog upp den spontant och bar den hela vägen in om än lite slarv på den, men det rättade vi till. De andra pippisarna som stina säger var han helt spontan och klockren på.

Behöver jag skriva att jag fortfarande är barnsligt nöjd och stolt över att just Sting är Sting och att han är min! Alla andra kullsyskonen skötte sig strålande de med, det är häftigt att se att de har det i sig och att vi alla förvaltar det på ett bra sätt.

Tack för en strålande om än snöig dag hemma hos er på Limmerhult. Nu är jag riktigt pepp på att ta upp träningen igen, men vi fortsätter nog att vila åtminstone fram till julafton. För på julafton måste man ju få sej ett litet pass i kroppen innan julmaten intar den o hundarna förväntas ligga fint nedanför granen på ett se men inte röra kommando.

Kommentarer
Postat av: Pia och Hera

Så kul att det går så bra!!! Det finns inget som peppar lika mycket som en bra träning och engagerade uppfödare!!! Men vänta till julafton? Tur att jag har två att träna med för annars skulle jag aldrig klara ett sådant mål!

2009-12-14 @ 21:53:35
URL: http://www.piatricks.se
Postat av: Anna

Jag håller med dig!! Bättre hund och bättre uppfödare kunde vi Inte ha!!!! Kramar

2009-12-15 @ 12:38:20
Postat av: Fia

Duktiga, duktiga ni..

2009-12-15 @ 13:59:54
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0