Frustration och förvirring!!

Okej nu är jag frustrerad! Jag förstår inte nåt längre! Jag tänker,planerar, värmer upp och genomför! Där spricker det! Viggo tänker inte samma, planerar annat och värmer enbart upp sina egna geniknölar.

Förbannad!

Jag går iväg, tar hunden med mej, tänker inte, planerar inte, bara gör! Lycka! Viggo tänker inte, planerar inget bara jobbar!  Hur tusan ska man/jag bete mej!?!

Okej, ni hänger nog inte med alls. Jag planerade ett sök med en dummie. Värmde upp Viggo mer än vanligt, han kändes riktigt bra! Välrastad och "i hand". Valla rutan med Viggo, gick tillbaka till "basen" hämta dummie, som viggo inte fick se läggas ut. Skickar viggo på söket, varpå han drar iväg uppför en backe där husse försvann 10 min tidigare. GAAH!!! Säger ju att det är en hussehund!
 
Bryter, tar med Viggo ut för att hämta dummien!

Tar med mej Viggo går rakt förbi hussen, fortsätter uppåt. På vägen upp får Viggo ett linjetag, klockrent. Han får ett sök, klockrent, han får en markering, klockrent. På vägen ner får han ytterligare ett linjetag och två små sök klockrena!!! Detta skedde helt spontant, viggo titta bort jag tog tillfället i akt osv...

Vad är det som händer??????

Den hund som jag hade när jag gick iväg är exakt den hund jag vill ha! Det är den hund jag kämpar för! Den hund jag gråtit, skrattat och svettats med! Den hunden innan, visade tydligt att han inte klarade av dagens störningar, med folk som prata en bit ifrån, tillräckligt långt för att förvirra Viggo, en husse som försvann tillräckligt tätt inpå för att skapa förvirring i hans mkt okomplicerade hjärna!

Det var en mkt förvirrad matte som idag avslutade träningen!
En minst lika förvirrad matte sitter nu här och försöker se nåt samband!!

Kommentarer
Postat av: Elin me grabbar

Ja tror du behöver vara lite bestämd och ha de där jävlar anamma i dig när du ska köra. ;-)

TACK för grattis :-)

Kram

2008-09-28 @ 22:40:52
URL: http://www.signofspeed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0