Flygande kaniner och attityd!

Idag mötte vi upp Annelie och Martin uppe vid Rist för lite jaktträning! Där tänkte vi att vi kanske kunde undvika lite jägare, höll oss vid kanten vid en stor gräsplan, vid ett löparspår. Men icke! De var där med! Tre små jägare satt på pass en bit bort, dock kom de när vi var klara så vi störde ju inte varandra men ändå!

Med oss idag hade vi min pappa! Som barnvakt, kastare och hmm.. leksak åt Viggo. Pappa och Viggo, är ett förhållande i sej! Viggo brallade ut med pappa när han rastade sej. Därav blev de första övningarna mest pannkaka! Bums in i bilen och fundera över sina synder. Ut kom sen hen helt ny hund, med ny attityd, en härlig sådan och ett mer ödmjukt sätt! Avundsjuka är min bästa vän ibland!


Detta ansiktsuttryck, denna attityd är inte kompatibel i samband med träning!

Lite fick vi gjort iaf. Jaktfot med lite stadga. Mycket dofter, lite fokusering har gjort bättre pass! Bytesövningen, aha ska man byta tänkte Viggo och jag var inte tillräckligt vaken! Gick efter lite strul, men även här har gjort bättre pass. Det var nu han fick sitta bil!


stundtals fint jaktfot

Bytesövningen lyckades ur min synvinkel

En annan del av viggos o min relation!

Passet efter bilen, inkludera linjetagsträning. Vi la gemensamt ut den första, det andra varvet fick viggo titta på och två lades ut på olika avstånd. Idag fungerade linjetagsträningen jättebra! Mycket nöjd! Det känns super då det strulat lite sista gångerna! Idag var det klart som korvspad vad herrn skulle göra och han gjorde sitt jobb kanon!



Gillar att Viggos härliga jobbarattityd syns på bilderna idag!
Efter en liten diskussion!

Bilpaus igen och fikapaus för tvåbenta, sen stod det markeringar på schemat. Två stycken en med kaninskinn (jaa jag vet kaniner flyger inte men bra att träna på olika material, markeringarna plockas upp mer spontant av Viggo därför passade det sig bättre idag). Här var min pappa kastare, lite skumt för Viggo men gick fin fint! Två fina markeringsjobb i lite kuperad terräng. Nöjd matte!


Den glade kastaren! Även kalla min pappa, stinas Morfar eller viggos Morrfar eller bara Kenta!



Underbar ATTITYD! Kolla öronen, rynkorna vid ögonen, ögonen ja allt!

Summa av dagens pass, det är ingen bra idé att bralla ur och fjanta med Morfar innan ett träningspass, möjligtvis om man får sitta bil o sura efter. Martin och Viggo uppskattar flygande kaniner! Vi andra tvåbenta uppskattar fika =)

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Tack för ett par härliga timmar uppe i skogen! Grabbarna skötte sig utmärkt, och även Kenta, var en mycket gedigen kastare efter vissa instuktioner. Han kan gott hänga med fler gånger;)!!! Kram

2008-10-29 @ 19:26:46
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Malin och Leah

Hörru jätte fina bilder idag, verkligen! jag frågade om hon inte var lite för liten för att dyka så men hon sa att vi kunde prova om vi ville eftersom att Leah är så pass stadig..så vi provade men vi ligger nog lågt med det nästa gång och provar igen om några gånger tror jag!=)..Blir nog bäst så=)

2008-10-29 @ 19:36:59
URL: http://maliiiins.blogg.se/
Postat av: Camilla& Kina

Skönt att ni fått ha en härlig dag! Hade gärna varit med, men Kina har ju haft det bra!! KRAMIS

2008-10-29 @ 19:49:17
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Hanna och Isa

Å va härligt det ser ut! Saknar skogsträning nu när jägarna ockuperat!

2008-10-29 @ 21:11:38
URL: http://hannaochisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0