Valpträning!


Valpen Viggo, stilig pojke på 6 månader!
(inspirerad av Annelie letade jag valpbilder och eftersom jag skickade hårddisken i golvet i våras så blir det gamla bloggbilder... =( )

Ja det är som det låter, idag körde vi lite back to basic träning jag o Viggo! Vi tränade nåt så simpelt som namnet! "Viggo" har sista tiden blivit väldigt negativt laddat. Viggo tror jag har kommit att innebära obehag för viggo. Därav knäcken i öronen! Varför komma om nån ropar "idiothundkomhit/slutadådummaviggo"?!

Vilket ju är helt fel! Namnet ska ju innebära något positivt, kontaktsökande, komma ja allt! Men det ska vara innebära något mysigt/bra/positivt. Så det har vi tränat på att förstärka idag. Klicker och godis var så långt borta som möjligt. Viggo o jag behöver jobba på vår relation o den behöver inte godis den behövr mysigt umgänge oss emellan. Så idag såg får promenad ut så här. "Viggo" (len, mjuk glad men lugn röst) först kom klappen/smeket uppskattande orden direkt, sen drog jag ut på det och krävde kontakt för att tillslut kräva, avbryt det du gör och kom hit så myser vi istället. Funka riktigt bra! Mycket nöjd med vårt relationsbygge idag! Fortsättning följer.... en annan dag! Operation reparera vår relation pågår. Dock inte på Viggos villkor utan fortfarande på mina, men mindre ilsket mer bestämt, mer belöning för rätt beteende! Tror jag tappat mej själv mitt i allt och glömt bort att uppskatta rätt beteende! Även om vissa är självklara så behöver nog de uppmuntring ibland!

Så det så =)


Söthunden, då valpträning var vardag, ganska exakt 4 månader gammal

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Söta lilla Viggo! Bra att ibland gå back to basic, och skönt att er relation går åt rätt håll :) Kram

2008-11-06 @ 23:04:11
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Åhhh vilken goding!! Härligt det låter med den nya träningen! Hoppas helgen går i friskhetens tecken!! Kramisar

2008-11-07 @ 16:40:57
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla& Kina

Åh va söt!! Ja fram o tillbaka går det i träningen emellanåt!! HA DET GOTT KRAMIS!!

2008-11-07 @ 18:43:39
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Sarah, Yoggi & Harry

Vad stooor han var!!! : O Det är svårt att inte få med namnet när man korrigerar. Ha det bäst!

2008-11-07 @ 21:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0