har man inte jobb..

.. så skaffar man sig! Det går jättebra att gå med Viggo och barnvagn för det mesta.. ibland får man bli förbannad men han brukar skärpa upp sig. Om man nu inte pratar i mobilen samtidigt för då är det som om självaste faan flugit i honom! Men det är ljuvligt och mysigt och ganska okomplicerat att gå med honom själv utan vagn! Det händer inte så ofta men när det gör så brukar vi ta oss runt rundan utan o vara fly förbannade på varandra (läs jag på Viggo och Viggo som inte fattar varför mate rycker o skäller så dant på honom)

Nu ikväll var en sådan gång som vi riktigt älskade varandra när vi kom in! En okomplicerad runda, utan kisshäng, uppstudsande eller drag som vi avsluta med ett härligt lydnadspass av klass 1 momenten såklart. Hussen avslöjade att Viggo och han tränade det häromdagen, så jag blev tvungen att göra det jag med.

Han är ju ett guldkorn min hund ibland (även om man har svårt att tro det) När han jobbar med en, för en, åt en sådär utan tjaffs så bara smälter mitt hjärta. Att han dessutom är överlycklig när han gör det gör ju inte saken sämre. Man ser dock att han är som en valp mentalt. Klarade kanske 10 minuter sen såg han ut som en uttöjd fjäder som bara fjonga lite åt olika håll, lite som hjulet snurrar men hamstern är död. Hihi! Men han jobbar skitfint fram tills dess! Ser lite ut så här... puckad!


tandådalen februari -08

Lite glädje i vardagen! Ingen apporteringsträning fick vi till denna helg heller.. mkt dumt! saknar gänget o saknar skogen! Men men i juletider är det stressigt. Hoppas vi ses snart dock för lite träning!!??

Kommentarer
Postat av: Camilla& Kina

Vi var en tunn styrka i går, men hade en trevlig förmiddag!Jag är ledig onsdag, torsdag om ni vill komma! För övrigt tränar jag gärna på söndag nästa vecka eftersom jag jobbar lördag! Skönt att ni fick en liten stund i går iaf!! KRAMAR

2008-11-30 @ 09:07:05
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Elin me grabbar

Visst är de skönt när allt stämmer ibland... man blir så lycklig :-)

Kram

2008-11-30 @ 15:51:06
URL: http://www.signofspeed.com
Postat av: Hanna och Isa

Haha, prata i mobilen samtidigt är dömt att misslyckas, då smiter Isa också iväg på egna äventyr... Kram!

2008-11-30 @ 20:35:39
URL: http://hannaochisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0