Förarträning!

Nej jag har inte frågat, har inte mött henne igen! Så nu vet ni, ska nog morska upp mej å våga fråga nästa gång =)

Så till rubriken då! Fick den fantastiska äran och förtroendet att föra Moas Lucas under helgens apporteringspass. Suverän träning för mig som får lära mig träna jakt utan att vara flyförbannad på min partner, nävars! Men bra att träna på att ändra mitt kroppsspråk. Tränade lite markeringsövningar med Lus samt ett linjetag. Tycker det gick förvånansvärt bra. han lyssnade bra på mej och jag verkade sköta mej för favorit Moa berömde mej =) Mycket nöjd! Tusen tack igen vännen för att jag får låna din guldklimp gör det gärna igen!

Viggoträningen då, jo han tjöt som ett barn utan lördagsgodis medan han tittade på mej och Lucas. Gjorde honom gott, men i lördags fanns fokuseringsproblem så det mesta i träningen blev pannkaka!

Däremot så tränade vi själva idag på morgonrundan. Lugnt, metodiskt och lugnt! Gick betydligt bättre, men viggo är viggo! Så visst fanns där problem och saker jag skulle vilja sett bättre resultat på men han fungerade idag långa stunder vilket var positivt. Vi gjorde enkla korta dolda linjetag samt några markeringsövningar där den landa lite klurigt, på en sten och i en grop. Vilket innebär huvudbry för Viggo men han löste ut det idag, men man riktigt såg hur han tänkte!

Imorn börjar en ny vecka! Hussen jobbar natt och jag ska med jobba några timmar både måndag och tisdag! Viggolivet rusar vidare, barnvagnspromenader inklusive jaktträning, cykling med husse och ev någon löpartur med matten om förkylningen vill ge med sej!

Kommentarer
Postat av: Camilla & Kina

Dårar..... bara att kämpa på !!! KRAMAR

2008-11-17 @ 18:17:33
URL: http://www.freewebs.com/svensksund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0