Linköping tur och retur!

image1063

Idag var då den stora dagen då vi, jag och stina tillsammans med mormor skulle ta bilen till Linköping för en heldag med tjejbestyr! Mamma och jag är numera sommarfina i håret, jag är återigen blond. Ordningen är alltså återställt å mamma är såklart röd/brunhårig som vanligt! Dessutom passade vi på att shoppa. Massor! Såå nöjd! Fick presentkort i mängder på HM när jag fyllde år, å dessa är nu slut! TACK!

Blev en amningsvänlig klänning, en kjol, två blusar (varav vi en sorgligt nog tappa, ledsen =( ), en filt till Stina, en mobil till stina en sån å titta på då alltså åsså ett amningslinne =) Mycket nöjd! Tack mamma för din personalshopping hjälp! Dessutom hann jag med ett besök på favorit Ordning och Reda, där inhandlades ett litet rosa fotoalbum som jag ska göra fint till Stina som hon kan få när hon är större, med både bilder och text från hennes första år.

Stina å jag tog frisörernas personalrum i besittning för blöjbyte och amning. Gick över förväntan! Debuten är därmed avklarad o jag är mest trött i kroppen annars gick det strålande. Hann till o med en snabbis på Ikea! Stina hade tålamodet med sej idag å blev inte kinkig förrän vi släppte av mormor.

image1066
Snackar med kaninerna hos frisören

Summa sumarum, en lyckad dag, med endast ett missöde. Min lilla rosa blus, men min älskade mamma har lagt undan en ny åt mej så vem vet, hon kanske rent av ger mej den =)

Här hemma är det lugnt annars, hussen spelar match å Viggo stackaren är halt! Han har "förhoppningsvis" sträckt sig när hussen och hann aktiverade sig med en boll på fältet, trots uppvärmning innan. I värsta fall är det armbågen på höger fram, men det tror vi inte på utan här håller vi på att det är en sträckning!

image1067
Vilar sig i form med den rosa lilla björnen


Efter att ha gått en promenad med Moa och grabbarna så verkar Viggo ute ha glömt att han är halt, linkar fortfarande inne men inte lika mkt. Det tyder på en sträckning tycker jag, han stelnar till lite när han ligger å kommer igång när han rör på sej!

image1065
Favoritgrannarna!

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Härligt att er lilla utfluckt gick så super!!! Hon ser allt för go ut! Och Viggo ser bedårade ut med den lilla rosa!! Kramisar

2008-05-30 @ 22:22:49
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla & Kina

Härligt att höra att det gått bra till Linköping, men det trodde jag nog oxå att det skulle! Men skönt för er att ni fick känna känslan att det funkar! :) Synd på blusen bara:( men det löser sig nog! KRAMIS

2008-05-30 @ 22:23:10
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Du ser ut att njuta värre av din nya roll som mamma. Härligt Kram

2008-05-30 @ 22:57:03
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Vilka snygga tjejer!!! Grattis till en ytterligare en kanondag som mamma, Stina ser ut att trivas massor! Amanda trimmar vovvarna, jätteskönt att slippa plåga dem =) Hoppas allt är bra annars tills jag lyckas få en skymt av dig nästa gång! Kram!!!

2008-05-30 @ 23:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0