Vi har tränat!

Kors i taket! Igår lurade vi med oss min mamma till skogen som barnvakt åt Stina sen hängde vi på det gamla goa träningsgänget! Solen gassade som tusan och Viggo var riktigt berörd stundtals av värmen. Tanken med gårdagens träning var dock att se om han jobbade med mej eller mot mej efter lillasysters intåg i våra liv.

Jag hade därmed inte planerat någon apportering utan ville se om han var förbar och följsam samt hur det stod till i skallen på herrn med andra hundar och lillasyster i närheten.

Det var lite spänt, när vi kom. Kina vaktade de som redan var där och Viggo tog då tyvärr på sej uppgiften att vakta hans lilla flock som var med. Något som jag satte stopp för direkt och visade att jag kan klara av att skydda flocken på egen hand utan hans hjälp! Efter en kort stund hade han släppt allt och vi kunde lugnt och sansat beblanda oss med de andra. Viggo fick mycket passivitetsträning, något som jag tyckte han skötte riktigt bra igår. Lite pinntugg men kunde korrigeras med en blick i de flesta fall. När alla tränat klart med vilt och dummie, förde jag Viggo lös genom den mark som de arbetat på. Med andra ord fanns där en hel del vittring samt dofter från de andra hundarn. Viggo uppförde sig precis så som jag hoppats på. Överlycklig över att få jobba MED matte och var rejält lyhörd och följsam. Var en fröjd att traska där med honom i det höga gräset. Testade även en inkallning och lite stoppsignal. På den nivån vi är med stoppen är jag helnöjd!

Sedan bytte vi träningsplats och tränade lite walk up med skott. Här var det galet varmt och Viggo försökte hela tiden sätta sej själv i skuggan. Vi jobbade lite grann innan jag valde att bryta vår träning och låta honom pusta ut i skuggan. Skottträningen gick jättebra. Han är intresserad men inte övertaggad och definitivt inte det minsta berörd. Hel cool! Så skönt!

Sen bar det av hem mot morrmor och morrfar för lite dusch i trädgårdsslangen och mys i skuggan på baksidan. Å Viggo han myste som aldrig förr! Mamma och pappa har inte nåt staket runt tomten på alla ställen så när jag är upptagen med annat har herr bus sele och lina, dock inte fastbunden bara som safety för min familj så de kan håva in honom om han får för sig att besöka andra tomter!


ää vadå, pussa NAE int idag =)


Fy vad äckligt människobaciller!



Galen Dåre far efter en trasig basketboll!


Mattes fina kille!!

Som ni ser har jag hittat ytterliggare en ny funktion på kameran! Skojigt å hitta en massa nytt hela dagarna =)

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Åhhh det var så kul att ni kunde vara med, vilken snäll lilla syster Viggo har, och så är hon ju super söt också!!! Kramisar

2008-06-09 @ 16:34:18
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla & Kina

Jättekul att ni kom och kunde vara med! KRAM

2008-06-09 @ 20:28:22
URL: http://www.freewebs.com/svensksund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0