Kändisar!

Husse och Viggo är kändisar. Dock är Viggos namn felstavat men vad gör väl det. Fotograf är jag själv såklar =) I senaste numret av labradoren som damp ner i brevlådan idag fanns ett reportage om jaktinternatet som vi var på i april. Där fanns en bild på hussen och Viggo som sover under en gran. Det fanns också ett gruppfoto på vår grupp där jag och Viggo var med, men denna bild är roligare att den är med..


Mina sötisgrabbar i tidningen =)

Idag på morgonen lämnade vi lillasyster hemma sovande med sin pappa och begav oss ut på en egen promenad. Med var en liten dummie, visselpipa och ett grisöra, till Viggos enorma glädje. Började med lite enkla markeringar, inga problem. Fortsatte sedan med några dolda linjetag. De första klockade Viggo och sökte fint på min signal. De nästkommande, betedde sig Viggo som om ett Ufo landat i hans hjärna och kortslutit allt. Ut, vad är det! Puss sa du!

Vi struntade i att bråka och gick vidare istället. Det jag ville se med träningen var om Viggo samarbetade med mej eller trotsade. Och där har jag glädjande besked, att samarbetet var det inte det minsta fel på. Tror att lillasyster konkurrens gjort honom gott. Han uppskattar egentiden mer och jobbar för och med mej! UNDERBART!

På vägen hem tränade vi stoppsignal kombinerat med håll fast. Han fick bära dummien hem, och med jämna mellanrum blåste jag stopp. Belöningen var att om han höll fast och satte sej få gå vidare med sin älskade dummie i munnen.

Härlig morgonpromenad, själva och regnet hade till och med slutat ösa ner! Laddad till tusen!

Kommentarer
Postat av: Camilla & Kina

Låter som en toppenmorgon! Viggo egentid med Matte! KUL FOTO :)

2008-06-11 @ 17:39:20
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: lena,millie,ebba

Förstår att Viggo var nöjd med matte alldeles för sig själv !!!

Klart man är riktigt duktig då för att göra matte glad ;o)

Kram

2008-06-11 @ 19:32:35
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Angelica

Underbar bild!!!!!

Kul att det känns bra med träningen!

Kramis

2008-06-11 @ 21:53:51
Postat av: Elin me grabbar

Ja är visst också kändis så de heter duga :-/ På 4 ställen i golden nytt... Hade hellre haft med hunden....

Bilden är underbar :-)

2008-06-11 @ 23:49:49
URL: http://www.signofspeed.com
Postat av: Annelie & Martin

Underbar bild på Viggo & husse, härligt med lite efentid med matte, skönt att du är på gång igen!! Kramar

2008-06-12 @ 06:06:59
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0