SOOOOOL

Yabbadabbadooooo! Idag när jag slog upp mina bruna kika solen fram! Så jag tog med mej de fyrbenta o kameran å gav mej ut för lite morgonpromme o fotografering! Det sistnämnda gick sådär, några guldkorn fick jag till, men huuh vad svårt det är att styra in två hundar på egen hand för fotografering! Oj oj! Här måste vi träna!

image812
Sötnosarna poserar!Gillar färgerna i denna bild!
image813
Isa vrålglor in i kameran!
image814
Äkta Viggouttryck!

Viggo och jag passade på att träna lite lydnad emellan varven idag, ska ju trots allt tävlingsträna på söndag så lite uppfräschning vore ju inte helt fel!
Vi inledde med lite kontakt som sedan övergick i fotgående, där jag varva synlig belöning och osynlig. Han går fint, var en smula ofokuserad då Isa fortfarande hade hopp och lek kommando och sprang omkring, men inga rymningsförsök o han var med på noterna. Behöver öka tempot lite kan jag tycka!

Sedan fortsatte vi med några lägganden under gång, här gick det trögt, knäck i lurarna eller bara trög! Vet inte men segt gick det. Efter några repetitioner fick vi till några lägganden utan traggel men i slowmotion. Detta blir det mer träning av innan söndag!

Avsluta med en inkallning, är supernöjd med ingången, kunde önska mera fart. Men det syntes att Viggo var lite mosig efter lek med Isa så jag nöjde mig med att ingången blev klockren!

Åsså lite bus som belöning och godis!

image815
Ser ut som Viggo tjuter för att han ligger efter =)
image816
Mys dela pinneleken!
image817
HJÄLP hon bits!
image818
Matte jag kommer, Isa står snyggt kvar i bakgrunden! Dock inte så lydigt men hon står ju snyggt iaf!



Kommentarer
Postat av: Malin och Elida

men gusseness vilka söta hundar!
oh, jag blir verkligen avundsjuk. skulle också vilja ha hund!

2008-01-10 @ 11:33:50
URL: http://bestfriendsforever.blogg.se
Postat av: Annelie & Martin

Ser att solen tittar fram, jag vill också vara ledig!! Jätte fina bilder på hundarna. Hoppas på solsken på lördag!!! Kramis

2008-01-10 @ 11:39:13
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Hej igen! Tänk så ledsen Viggo kommer bli när Isa åker hem igen! Du får nog sy en låtsas-Isa... Håller tummarna för er på tävlingen! Glöm inte att träna schysste poser inför Örebro oxå!
;) Kram!

2008-01-10 @ 12:10:13
Postat av: Angelica

Åhhh va duktig du är som gör saker ...!!!
Här händer inte mycket..hmm...
Kramis

2008-01-10 @ 17:04:05
Postat av: Moa

Sitter och tillskriver Viggo uttalanden till kortet... Du vet "Viggo mat! Viggo hungrig!" "Matte inte förstå Viggo?" =) Så söööt...

2008-01-10 @ 21:58:23
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

SOL? trodde vi bodde i samma stad men tydligen inte. Hm. Kul att du tagit tag i lydnadsträningen igen. Lite lite lite förhoppningar är att även vi ska kunna vara med på söndag. OBS jag är en stoor optimist hihi. Nej vars ska nog koncentrera mej på den tråkiga delen av hundlivet. Vad gullig Isa är. Kram

2008-01-11 @ 08:09:17
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Hanna

Inte lydig?? Vad ar detta? ;)
Va kul att du lagger upp bilder som vi kan titta pa emellanat =) Hon ser ut att ha det toppen hos er och kommer nog inte gilla nar vi kommer hem igen...ta hand om er! Kraaaam

2008-01-11 @ 17:43:33
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0