Nytt år, ett år av förändring!

Jag ger mej inte ens på att försöka en krönika från förra året, sitter fortfarande o funderar på att visa det gamla året i bilder men vi får se! Just nu blickar jag framåt!

Nytt år innebär en liten omstart, nya tag och nya möjligheter! Frågan är om jag ska våga mej på att skriva ner tankar och mål inför nästa år!

Nästa år kommer att bli ett annorlunda år, med en hel massa förändringar. Förändring nummer ett för Viggo är att jag förmodligen kommer att jobba fram till sommaren om allt klaffar. Det innebär lite mer ensamma timmar än tidigare, men det bör inte vara något problem. Det innebär snarare mer kvalitetstid då jag är ledig och är hemma!

Lagom till sommaren väntar vi dessutom tillökning, inte en valp då som planen från början var utan en tvåbent bebis utan päls. En människovalp som planeras anlända i Juni till oss och Viggo blir därmed storebror. En förändring som kommer att påverka Viggo massor. Visserligen kommer jag ju att vara mammaledig så ensamtimmarna sjunker ju igen, men hans totala uppmärksamhet som "ensambarn" kommer nu att delas av en liten knatte! Tror absolut inte att detta kommer att bli ett problem på något sätt.

Min tid hemma kommer att nyttjas till Viggos fördel med är min plan. Men just nu känns det som att detta året är uppdelat i två etapper. Fram till sommaren är del 1 och sedan fram till nästa nyår är del 2. Före och efter bebis!

Så del 1 kommer jag och Viggo ägna mycket åt träning, i jakt och lydnad. För Viggo och husses del känns tiden inte lika pressad utan de tuffar på med viltspåret. Del 2 kommer vi att försöka få rutin och ordning i vardagen, samt ta upp vår träning igen när detta infinner sig.

Konkreta målsättningar för 2008, som självklart inkluderar vidare träning i alla grenar;

  1. LP1, därav delmålen, komma ut på tävlingsbanan igen, plocka hem de ettorna vi kämpat för under 2007 och fortsätter kämpa för under 2008.
  2. Bli Viltspårchampion, starta anlagsklass, klara det, samt starta öppenklass och klara av dem!
  3. Starta i Lilla Retrivermästerskapet om inget oförutsätt inträffar. Få vilthanteringen att fungera och samarbetet att blomma upp, växa ihop och arbeta som ett team.
  4. På något sätt aktiv eller passiv, delta i praktiskt jakt med Dannes farfar.
  5. Framförallt fortsätta jobba med vardagslydnaden och det generella samarbetet mellan oss, även kallat LEDARSKAPET!

Detta är de generella målsättningarna som vi har inför 2008. Självklart med insikt att bebis i magen och utanför magen, kommer att påverka till eventuellt stor del. Men detta är förhoppningen att kunna klara av att genomföra dessa mål!

Vi kommer att behöva uppmuntran, en spark i baken då och då, och allra helst våra träningskompisars närvaro! Ser fram emot ett spännande, tufft, nytt, och annorlunda 2008.

Kommentarer
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Lovar jag kommer att sparka och stötta om du vill:) Vet hur skönt det är när det sitter och när LP1 är klart. Även om våra poäng kanske inte var super. Men LP blev det i alla fall. Skönt med mål tror du kommer att fixa alla gallant. Med målmedetenhet och envishet kommer man långt. Fast det viktigaste målet du har kommer efter halvårs skiftet. Sen kommer ditt liv aldrig att bli sej likt igen. Underbart! Det största som kan hända en är att få barn. Hoppas vi kan se lite i morgon men troligen inte. Hade mycket hellre varit där du ska vara! KRAM

2008-01-12 @ 15:20:09
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Angelica

Håller helt med Thina!!!
Att få barn är det absolut största som kan hända en. Och inget kommer någonsin att bli som förut.
Ni kommer fixa det galant!!!
Och jag finns självklart här om du behöver hjälp ;)
Massa kramisar från oss!!

2008-01-12 @ 16:00:48
Postat av: Annelie & Martin

Vilken bra planering!! Låter realistisk i mina ögon! Japp det är en stor händelse att få barn den största i ens liv!!! Vi sparkar ibland också!! det kan du ge dig på!!!! Kramisar

2008-01-12 @ 16:14:19
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Johanna och Viggo

Tror er alla tre! Ni vet ju =) Hoppas verkligen vi kommer att klara detta tillsammans som en flock o inte splittrade =) Har ju er mina härliga vänner! Tur det!

2008-01-12 @ 16:58:46
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Moa

Är det bara jag som anser att du har nog med att ta hand om mig, Danne och Viggo? ;-) Nej, skämt å sido, det finns väl inget att tveka om? Ni är bara bäst! Finns här i alla lägen! Kramar!

2008-01-12 @ 18:37:03
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Camilla m flock

Hej!
Kan bara grautlera till bebis! Och hoppas att resten av hundliv första delen av året går bra,samt att andra delen av året oxå blir jättebra! Vi har lite planer, men just nu är Kina med i den praktisk jakt samt att hon och jag tränar lite på egen hand med lydnad!
KRAM

2008-01-12 @ 20:03:32
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Hanna

Allt kommer att ga utmarkt for er! Du kan alltid komma till oss om du behover hund eller bebisvakt =) Lycka till imorrn och halsa Isa att jag saknar henne. Om jag fatt som jag vill hade hon fatt massa brorsor och syrror harifran, men Marcus ar inte sa lattovertalad.. (tur ar val det). KRAM till hela stora familjen!

2008-01-12 @ 22:18:00
Postat av: Anna

Jättegrattis och lycka till med alla vårens planer..
//anna

2008-01-13 @ 19:33:06
URL: http://annas.brovell.com
Postat av: lena,millie,ebba

Måste börja med att gratta till söta magen igen!!!
Åhh, va' du är duktig som fått ihop så bra årsplanering. Det kallas målmedvetenhet och framförhållning.
Allt verkar väl genomtänkt så det är jag säker på att ni fixar.
Vi gillar att sparka folk där bak så det hjälper vi gärna till med och jag hoppas vi hinner ses på tävlingsbanan under våren ;o)
Nu fick jag en spark där bak att komma igång när jag läste din planering. Tack, det behövs här oxå !!!
Kram

2008-01-14 @ 10:39:36
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Elin o Alfons

Ååå.... bebis.. :)
Undrar varför jag lämnade min karl... :O Nej då skämt å sido.... ja vill ju ha rätt karl att skaffa barn med. Lycka till, planeringen ser ut att vara toppen!

2008-01-14 @ 22:34:32
URL: http://www.signofspeed.info.se
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Hej igen! Bra tänkt, du är lika klok som en uggla! Hoppas att du och babyn mår bra hela tiden, sedan är jag nöjd. Kram.

2008-01-15 @ 00:43:52
Postat av: Tove & Sigge

Grattis till kommande människovalpen! :)

2008-01-16 @ 13:12:13
Postat av: Ivanna/Ollie

Stort grattis från oss, va roligt. Jag trodde först ni skulle ha en till hund sen fick jag läsa om! Hur mår du då? Börjar magen kännas? /kramar

2008-01-20 @ 11:14:26
URL: http://punkrockmama.blogg.se
Postat av: Johanna Medin

Ååååh johanna :D Vad roligt med bebis! GRATTIS, ni kommer bli superduper föräldrar! Vilket datum är den beräknad? :) Jag har nämligen sökt semestervikariat på BB i sommar så då kanske kanske vi ses där! :D Du kommer väl ihåg mig föresten? Dannes f.d granne, hehe :) Ha det bäst och hälsa Danne från mig och hela familjen Medin!

2008-01-30 @ 22:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0