Matte tråkig! Viggo berättar!

Åsså kom en sån dag vi alla hundar i hushållet har väntat på! En dag då matte var hemma hela dagen! Gissa om vi hade förhoppningar. Undra vad vi skulle hitta på för lurigt! Till alla våra fyrbentingars stora förtret så visar det sej att tråkmånsen, ja matte har tänkt att tillbringa dagen vid datan! SUCK! Hon har visst nåt himla arbete som ska in!

Hallå! Viggo vill inte ha tråkigt! Viggo vill leka! Viggo vill! Viggos matte dum!

Efter en snabb kisserunda imorse satte hon sej vid datan å såg tråkig ut! Jag och min inneboende Isa suckar ljudligt om och om igen! Byter position, blänger på matte o såna saker ni vet, sånt som brukar få dem att ändra planerna o aktivera oss fyrbenta.

image820
Jag blänger från min favvosoffa!

image821
Isa blänger från närmre håll!

Men ingen vidare framgång! Viggo testar ny strategi, följa minsta lilla rörelse som en skugga, åå toan, jag ska me! Åå rör du ett ben, alltid redo! Nämen wow köket, dit hänger jag på! Till slut fick vi en liten positiv reaktion, matte rörde sig med bestämda steg mot godisgömman, jaa det är som en jättegarderob som man kan gå in i å där finns massa vovvegodis, särskilt så här efter en sån hundmässa som matte kallar det.

Jippie, vi haka på direkt å fann till vår lycka att matte tog fram två stora tuggben... woooow! Viggo vill viggo vill, amen vadå, får jag inte båda! Nähä nu ska Inneboenden även kallat min käraste ta del av vinsten fast jag skött hela planen! Ett till Isa... Viggo viggo viggo, ge viggo! viggo vill ha! Åsså äntligen fick viggo ett men först skulle vi visst le o se glada ut mot den där nya mojängen som blinkar så förskräckligt! Aha kamera hälsar Isa att det heter! Isa smart! Viggo inte smart! Viggo knäpp =)

image822
Amen ro hit benet nån gång då! viggo vill! NU!

Så nu ligger vi här tjejen o jag på vår fina runda beiga matta o smaskar på våra nyvunna ben! Bra jobbat! Viggo kan! Matte vek!

image823
Nära ska man ligga o gnaga! Låg på Isa förut men hon sucka så dant så jag flytta mej lite, ser ni vilken fin vit luden matta matte och husse har utanför vår runda matta =)

Viggo säger Hejdå! Viggo hejdå!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhhhh Angelica lite kär i Viggo!!!!

2008-01-16 @ 11:45:42
Postat av: Moa

Sååå likt Viggo! Jag har skrattat en stund nu vill jag lova! Å!!! *torkar tårarna* Moa pussa Viggo Moa gilla Viggo Puss Viggo!

2008-01-16 @ 11:50:41
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Malin

Distans- släktingarna Darcy och Buddy hälsar att det där känner de igen och hälsar "high5"(lyfter tassen)! Kram från "moster" och lurviga gänget i florida

2008-01-16 @ 16:19:24
URL: http://swedesinfl.blogspot.com
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Viggos matte nära intagning, Viggos matte kanske måste träffa män i vita rockar. Viggo kan bo hos oss, mat och motion i massor! Näe, vi älskar Viggos matte, fast hon inte är som alla andra. Eller kanske just därför! =) Tack för en toppenkväll, från oss alla till er alla!

2008-01-17 @ 00:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0