Fjällen tur och retur!

I torsdags morse bar det av, inte 6.00 som planerat utan snarare 6.40 (jag hade personligen satsat på 6.30) så är det o resa med familjen Ring =)

In i bilarna åsså iväg. Viggo som vanligt lite butter över att behöva gå upp så tidigt men blev aningens muntrare när han i ca 40 min fick rejsa omkring på mammas o pappas tomt med min lillebror. Strax innan 14 var vi framme i vinterland, närmare bestämt Tandådalen, efter diverse stopp =) Man kan ju inte kissa när man inte är kissnödig eller hur är det?!

Stugan var super, lite tråkiga möbler men när man är i fjällen ska man väl inte sitta i soffan o häcka.. Det bestämdes rätt fort att vi alla utom mamma skulle ge oss ut i backen redan på torsdagen och därmed fick vi känna på lite härligt kvällsåk, lite klurigare mycket mysigare. Viggo då, jo han har njutit minsann.. SNÖ osså morrmor för sej själv! Lyx tycker han!

image840
Delar av gänger på torsdagens kvällsåkning! Bra va, att alla försöker sänka sej till Viggohöjd =)

image842
en mycket nöjd gravid tjockis vid liftarna!

Fredagen var sedan den dagen jag bestämt mej för att även gravida tjockisar minsann kan åka slalom! Så kl 8 sparkade jag upp alla ur sängen för frukost så vi kunde vara i backen till nio, nåja vi var där halv tio iaf! Vi hade kanonväder på fredagsförmiddagen så den utnyttjades till fullo, efter lunch började det mulna på å framåt 15 tiden såg man knappt handen framför sej, men vi satsa lite till å körde tills backarna i princip stängde, men höll oss på rätt sida fjället alltså ner mot dalen för att inte vimsa bort oss!

image841
Mamma och pappa poserar i solskenet!

Det är ju som bekant inte så lätt att fota sej själv så bilderna på mej är i pappas kamera.. de få som togs! Viggo foton tog jag mest på lördagen då jag höll mej nere i dalen å inte uppe på toppen. Utan promenerade med mamma, Viggo och Matildas underbara digitala systemkamera. Så de bilderna kommer senare.
Vi har hursomhelst haft det toppen, skidåkningen på lördagen kunde enligt dem som åkte varit roligare men den dög, vädret slog nämligen om till plus vilket innebär tråkigt underlag o dimma uppe på topparna..

image843
Mina favoritkillar poserar i solen!

image844
Pappa och lillebror visar hur man inte ska åka lift uppför hundfjället, alltså hängande i armarna!

Från Viggo till alla hundpolare, en bildkavalkad av sista dagens njutning i snön:

image845

image846

image847
Hallå stör inte jag säger ju hejdå, vi myser!

image848
mmm smarrigt!

image849
Jag fick precis för mej att det bodde en sork här under vänta ni bara...


På söndagen var det dags för hemfärd, vi var alla rörande överens om en favorit i repris nästa år men då sön-tors minst, för detta var för kort. Vilket vi i detta hushåll poängterade ifrån början! Jaja man lär så länge man lever!

image851
Gruppbild, kameran på självutlösning uppe på pappas bils vinge därav det lilla röda i hörnet..
fr. v. Matilda, Martin, Danne, Henke, pappa och mamma
sittande. jag o viggo

Det var en kort liten resumé av vår fjällweekend, fler bilder kommer under veckan, inväntar bilder från pappa och matilda =)

Kommentarer
Postat av: Moa

Härligt ni haft det! Är avundsjuk på att ni sett snö!!! Skönt att ni är hemma :-) Kramar

2008-02-11 @ 16:20:28
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Viggo vill flytta till fjälls!!! Han älskar ju verkligen snö, sötnosen! Skönt att ni är hemma igen och att du är med fötterna på plan barmark, kanske man äntligen kan andas ut!!! Kramar!

2008-02-11 @ 17:05:54
Postat av: Annelie & martin

Vilekn härlig helg ni har haft!!! Massor av snö, lite avis är jag nog!! Kram

2008-02-11 @ 18:20:49
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Hanna

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft! Och det är så kul att ni tar så mycket bilder! Känns lite konstigt att se så mycket snö dock, har fortfarande stränder på hornhinnan... Inte mig emot iof =)
Helt rätt att skälla ut idioterna, jag kommer alltid på sånt i efterhand och går och spelar upp situationen om och om igen i huvudet med en betydligt argare Hanna. Hmm...

2008-02-11 @ 22:33:55
URL: http://hannaochisa.blogg.se
Postat av: lena,millie,ebba

Vilken superhärlig långweekend !!!!
Mysigt med snö när det är vinter jue.
men jag vet inte om "tjockisar" bör vara uppe och surra i slalombackar ;o) Skönt att du kom helskinnad hem.
Kram

2008-02-12 @ 00:45:53
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0