Lydnad!

På kvällsrundan igår, tränade Viggo och jag lite lydnad. Kollade av lite hur vi stod samt vad vi bör fokusera på. Linförigheten var heeelt underbar, dock gjorde vi den utan koppel. Viktigt är dock att jag kommer ihåg att förbereda svängar och halter, samt vara tydlig i mitt kroppsspråk samt mitt kommando.

Läggandet under gång, fungerade igår, måste dock testa det under kommendering samt på en apellplan. Ställandet, Viggo vill gärna gå emot och möta mej när jag går tillbaka, korrigerar jag så  sätter/lägger han sej ner.. hmm.. får tänka till med belöningen där, backa tillbaka några steg och belöna ställandet för sig och träna återgången för sig. Inkallningen, galen fart vilket påverkar ingången, noll koll på kroppen, dunk in i matte. Får träna själva ingången lite, lugna ner tempot och inte belöna felaktiga ingångar.

Tror jag har en plan..

Det jag dock inte kunde kolla av igår är hoppet åsså vår tro det eller ej, ömma punkt, apporteringen. Nån som ska med till bruksan???

Kommentarer
Postat av: Camilla

Flitig du är!! Hmm lydnadsbiten är nog inget för mig men kollar gärna på !! Men det får bli när jag mår bättre o Kina inte stör för mycket! KRAM

2008-08-14 @ 12:30:02
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Hanna

Jag vill jag vill! ;) Och du, ni är hur flitiga som helst. Tänk på att ni har en bebis att aktivera också!

2008-08-15 @ 15:06:22
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Carin

Duktiga ni är! Fattar inte hur du hinner allt?? ;) Har ju själv småbarn och får knappt ihop det :)

2008-08-15 @ 20:13:57
URL: http://www.cosmos.webb.se
Postat av: Sarah, Yoggi &Harry

Kommer bli kalas! Ska bli så kul att se er tävla igen om en vecka! Hoppas de inte ska ligga bredvid varandra bara, tror Harry är liite för kär i Viggo... Blir du nervös kan ju Stinis köra istället =) Kram!

2008-08-15 @ 22:46:58
URL: http://yoggithedog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0