Skogsdag!

Idag bidde det en riktig skogsdag! Apportering med  delar av goldengänget på förmiddagen och viltspår med Johanna och Ninna med hundar på eftermiddagen. 

La viltspåret innan jag mötte upp med Angelika, Moa och Annelie med vovvar. Sen körde jag två linjetag med Viggo med dummie+vinge, första  fjanta han lite på ingången men andra var så klockren så där slutade jag! Kort o konsist! Tränade lite stadga med. Moa kasta ut tre dummies o kvacka lite, sen satte jag Viggo och gick själv ut för att hämta dem å min favvo hund satt kvar! Sånär som en luktis på en bit blodigt pippipapper som låg breve!

Sen fika vi lite innan vi begav oss mot staden igen!

Hemma o vände o chilla lite i soffan, innan vi begav oss till skogen igen för att gå dagens viltspår. Denna gång med nytt sällskap! Viggo fick ett ca 400-500 m långt spår, med två vinklar o två bloduppehåll.

Husse o Viggo har inte spårat sen i våras så det var spännande å se hur kanon bra det gick trots uppehållet. Viggo var supertaggad när han insåg vilka byxor husse hade o att vi var i skogen med hussse som hundförare. Han slarvar lite å går lite fort emellanåt men det fick han igen när han missa vinkeln å fick sansa sej o vara mer nogrann. Men han löser alla problem fint! bloduppehållen vållade inga problem utan han bara tuffa vidare! Där är Viggo minsann fruktansvärt okomplicerad!

Nu ska jag sparka igång dem så det kan bli ett anlagsprov inom en snar framtid! Viggo ligger nu hel utslagen i hallen o sover sött! Tack för idag slut för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0