Skogen med de gyllene!

Äntligen var det dags för lite skogsträning igen! Har legat lite lågt med det ett tag, låtit saker o ting sjunka in lite. Så idag lockade tjejerna med mej ut i skogen! Fyra förare o fem hundar! Hundarna fick jobba en och en för att kunna fokusera på arbetet.

I o med att vi legat lite i vila ett tag så tänkte jag ta det lugnt med min gula! Började med några lekiga inkallningar för å jobba upp mattedrivet. Gick bra! Hade ju med mej de nya smaskiga torkade blodpuddingbitarna =) Long time no see sa Viggo o smaska glatt!

Sen körde jag ett enkelt linjetag för att se om han var med på noterna. Å det var han minsann. Linjetaget var klockrent rätt ut o rätt in med dummie med vinge. smaskar lite på vingen strax innan han plockar upp, får vara snabbare på att kalla in. Hade sedan tänkt testa ett linjetag med en pippi som Angelica hade med sej, men efter lite konsultation med flickorna så bidde det en triggande markering in i  snåren utan nån stadga, utan han fick knalla om han ville. Han väntade dock lite på att jag peppa iväg honom sen for han ut. Titta lite gamla legor åsså snabbt på pippin en liten mås för dagen. Han nagga nog lite på den men plockade de sedan snyggt o kom direkt in till mej, inga tecken på trots men lite tugg. HELNÖJD är jag iaf! Han tog en pippi på land själv utan en massa stöd för första gången! Vi gör små framsteg =)

Därefter myste vi gärnet o var nöjda med dagen! Vi fikade såklart å sen fick även Martin som var sist ut jobba. Sen började vi fota Martin åsså flöt det bara på tilslut hade vi fotat alla hundar uppställda =) Så när Angelica mejlar dem på Viggo dyker de upp här! Var så säker! Min älskade skrutt! Tack för en toppendag tjejer och hundar! Viggo är helt slut, mest psykiskt tror jag men ändå!

Kommentarer
Postat av: Moa

Tack för idag!! Ska till affären och handla nu så jag kan testa receptet på din goa Pannacotta! Kram!

2007-10-27 @ 15:42:12
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Annelie & Martin

Tack för en hel mysig dag! Vi behöver ingen sol det strålar ialla fall! Jätte god Pannacotta den kan du ta med fler gånger! Ha det jätte trevligt i kväll!
Kram

2007-10-27 @ 17:09:26
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Angelica

Tack för idag!!!!
han va kanon duktig Viggo plutten :)
kram

2007-10-27 @ 22:59:21
URL: http://tvanyanseravguld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0