Äntligen har jag fått kritiken!

Nu så har jag kritiken för i lördags. Det var inte så illa som jag trodde, eller vi tappar på tre viktiga moment, men vi kommer igen. Resten ser bra ut!

Här är poängen:

Platsliggande: 6,5 (Nosar, kryper, sitter innan kommando) koeff. 3

Tandvisning: 10 koeff. 1

Linförighet:  5,5 (Sent sättande, tappar position, nosar, sitter ej vid halt, leker vid språngmarsch) koeff. 4

Läggande: 0 (föraren stannar upp) koeff. 2

Inkallande: 8 (lekfullt yvigt avslut) koeff. 3

Ställande: 9 (tar steg) koeff 3

Apportering: 8 (förar hjälp, omtag) koeff.  1

Hopp över hinder: 8 (lekfullt avslut, sent avslut) koeff. 2

Helhetsintryck: 8 koeff. 1

Summa: 134.5 p 3:e pris

Tja vad ska man säga, läggandet står jag på mej, jag tycker en nolla var att ta i, jag gjorde verkligen inte halt, möjligtvis halvhalt men men.. domaren dömer!Bara att ta åt sej å gå vidare. Platsen nosade viggo o flytta en framtass (kryper), vi kan bättre, platsen var orolig med skott och stående hundar. Att han satte sig innan kommandot, var att han redan var på tårna lixom=) Linförigheten var katastrof. Här måste vi träna mer utan godis. När Viggo inte får sin belöning blir han fundersam o svassar över på fel sida!

Resten finns inte mkt att orda om, Viggos fart ger de lekfulla avsluten och busigheten naggandet i mina händer! Är väldigt nöjd med apporteringen, förarhjälpen är nog mitt nejande innan han får ta den.

Nu tar vi som sagt nya tag! Imorn blir det träning!


Kommentarer
Postat av: Helena, Puma och Tisla

Jag tror att det där med att stanna upp döms ganska så hårt faktiskt, även då halv halter (för det står ju inte stannar utan "stannar upp"). Tror att det är smartare att lägga ett dk med handen om man nu har behovet, så jag gör med Pumas ställande just nu när det är så osäkert. :) för övrigt inte så himla dumma poäng ju, men går ju ganska snabbt och tappa om både plats och linförigheten krånglar... men ni kommer ju igen! Alla erfarenheter rikare...

Kramar från oss alla tre.

2007-10-18 @ 15:52:20
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Men du det där sitter ju snart. Anders är stenhård på plastläggningen. Delfi fick en 9 för att hon vred på huvudet mot kroppen!! (skulle hellre gdk att vi fick en 9 för att hon gnällde men det märkte han inte:). Tror inte på att ta bort belöningen. Det är den de jobbar för. Men kanske att dra ut på tiden med att ge den. Jag blev rejält "bannad" av Lotta när jag pratade om att ta bort godiset. Du skulle träna för henne det är många gånger en AHA upplevelse!!!
Har du anmält till någon mer tävling eller funderar på att anmäla Delfi till Söderköping. Hon är grym nu!! Kram

2007-10-18 @ 22:18:49
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Johanna och Viggo

oo nej inte ta bort belöningen menar jag ju! Men göra det mer tävlingslikt.. dra ut på belöningen. eventuellt externbelöna!

2007-10-19 @ 08:19:11
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: victoria

tack själv :D får göra om snart. pusss

2007-10-19 @ 15:01:34
Postat av: Eeá ,Nero, Pius och Exit

Hej igen!
Det där var faktiskt inte så illa pinkat. Som någon av ovanstående skrev - missar man poäng på platsen och linförigheten så är det svårt att ta igen. Hur eller hur, tänk på att inte träna "monotont" dvs gå gärna tillbaka till att öva mycket från ställande till läggande och bli JÄTTEGLAD när han lägger sej.
Jättebra att dra ut på belöningen, du vet, i början muta sedan belöna senare och senare.
Vad det gäller platsen så kan du be någon annan säja till honom om han nosar eller rör sej. Ofta är de så väl medvetna om att inte matte kan göra ngt på tävling så de hittar på bus. Om de däremot inte är säkra på att de blir tillsagda av en person som på träning agerar tävlingsledare så kopplar de ofta ihop att även den personen kan säja till om man inte gör rätt.
Föstår du ngt av det där, det blev lite rörigt.
Ring om du vill ha en tydligare förklaring.
Ni fixar det nästa gång.
Kram

2007-10-19 @ 21:11:31
URL: http://goto.glocalnet.net/neropius/
Postat av: Johanna och Viggo

Eeá o grabbarna: Jag haja! Blir träning ikväll! Då ligger fokus på ställande till läggande och linförighet samt förhoppningsvis någon plats å ska få nån å säga till honom när han nosar!
Tack för tipsen! Ringer nog nån dag! Kram kram

2007-10-21 @ 12:28:54
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0