Två nätter done, two more to go!

Japp, då var två nätter som tvåhundsägare avklarade. Vi tar oss igenom vardagen! Går riktigt bra att gå promenad med dem båda. De är så samspelta så! Gårdagens morgonpromenad var den första med de båda herrarna själv. Allt gick toppen great, tills vi kom knappt ett kvarter hemifrån. JAg bestämmer mej för att snedda över en liten gräsplätt å säger nu så, med en så glad röst att hundarna uppfatta det som ett riktigt lektillbud. Från lugna gatan stod jag där nu med en Viggo som gjorde allt för att komma undan en uppläxande/lekande/dominant hugo som helst av allt bara ville sätta Viggo på plats lite så där som han bara älskar, Hugo alltså! Efter lite gruff å gräl från min sida kunde de bägge lugna ner sej å vi kunde fortsätta vår promenad, lite ur form, lite sämre humör men ändå rätt nöjd.

Tills......................

Det från en bort tre hus ifrån oss kliver ut en schäfer! För alla er som inte känner Hugo är schäfer det absolut värsta på denna jord. Tik eller hane! De borde utrotas enligt honom, på grund av en incident som skedde när Viggo var en liten valpis.I min iver att fokusera på Hugo tar sig Viggo friheten att jävlas lite extra, sträcker ut sitt koppel allt vad han har för att få en liten nosning på denna stört coola schäfer som bara i total ignorans vankar förbi. Medan jag vrålförbannad försöker få tyst på herr grufftroll, hala in unge herr knäppgök å samla den lilla flock som vi är.

Viggo fick väl stå där å se fånig ut i sitt sträckta koppel han nådde inte iaf, å Hugo då. Jo han var inte så extremt pratsam som han kan vara! Kände mej dock rätt nöjd med situationen. Önskar bara att vi varit mer samlade vid detta enligt Hugo fruktansvärda möte!

Så jag säger bara, kom igen, möt oss igen, nästa gång ser jag inte så fånig ut med mina två gula i snören utan då minsann ska jag se proffsig o samlad ut =)

(nåja, mer samlad o mindre fånig iaf)

Detta är vardagen hos vår lilla familj, herr grufftroll och ohjälpsamme totalt oskyldiga unge herr knäpptroll.

Nätterna är lite komiska med men de kan vi ta vid ett annat tillfälle!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker du verkar reda ut det hela med bravur!!! Två hundar är inte lätt, speciellt inte två av modell större... =) Kram!

2007-11-23 @ 09:03:07
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Jag kan se det framför mej. Hihi.

2007-11-23 @ 09:05:23
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Helena, Puma och Tisla

Haha, jorå, tror inte Viggo hade kommit så värst långt i Pumas sällskap - hade nog slutat med att han snällt fått hänga henne i svansen som sist.. :D Tisla hade nog diggat situationen desto mer! Hörde att ni skulle till stan om någon helg... om tiden blir över under ert besök så kan vi la dra ihop i alla fall en promenad eller så?

Puma tar över tangenterna:
Go Hugo!!! Visst är dom förjävliga dom där j*vla schäfrarna? Tycker vi ska sammangå en pakt så har vi säkert utrotat hela rasen på ett par månader du och jag... vart med om en liknande grej som valp jag med så sympatiserar verkligen med dig. Tycker mallarna kan stryka med dom också bara för dom liknar dom till utseendet..*hmpf* Jag brukar passa på nu när morsan har lillskit att hålla reda på med att dra mig mot dom uppkäftiga långnosarna - men av någon anledning så är det precis som hon anar mina intentioner(Pumas utseende vid anblick av schäfer: Fyra stel HÖGA ben, nosen i vädret och raggen på ända - kan inte förstå hur man kan ana något.. :S) så det misslyckas tyvärr.

Ha det gott i höst/vinterrusket.

Kramar från familjen Boxer.

2007-11-23 @ 12:31:46
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: lena,millie,ebba

Sorry Johanna men jag kan inte låta bli att skratta (läs asgarva ) åt dagens blogg. Tycker du är super som tvåhundsägare !!! Är ju inga problem alls, om alla andra håller sig hemma ;o)
Trevlig helg
Kram

2007-11-23 @ 23:39:37
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Annelie & Martin

Bra träning! Det verkar ju gå hur bra som helst! Du får se till att alla andra är inne nästa gång! Kramisar!

2007-11-24 @ 07:29:57
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0