Samträning! Nöjd!

Nu på kvällen har vi samtränat lite med Hanna och Ivanna med hundar! Jag höll som vanligt till i hagen med min illbattning. Men han skötte sej great faktiskt! Fokuserad, taggad å me på noterna. Hade idag med mej den lilla gröna skålen från Ikea, där jag placerade godis, som han fick springa å ta efter en liten stund. Med mej hade jag bollen av rep!

Började med linförighet då jag kände att det blivit lidande senaste tiden. Mycket jaktfot men lite lydnadsfot. Men idag gick det över förväntan. Bra med i svängarna och helt om. Halterna funkade med bra idag. Alert å bra kontakt. Mycket nöjd med det idag! Körde även några inkallningar å även de gick fin fint idag, sätter sig vid sidan nu direkt även om det inte är helt rätt position, men med ett bättre så rättar han in sej dit jag vill ha honom. Bra fart, lite duns in i mej.

Sen välkomnade vi in Hanna och Isa in i hagen å vi la en plats. Båda hundarna skötte sej utmärkt. Viggo klia sej lite vid ett tillfälle men låg fint utan mej på koppelavstånd genom hela platsen. Kändes gutt! Vågar man börja lita lite på honom?!

Körde några ställanden på slutet och han stannar men tenderar att sätta sej innan mitt kommando. Kör nu utan sättandet och belönar bara massa stående, så får vi se! Jag är mycket nöjd med träningen. Viggo börjar allt eftersom koppla bort andra hundar och fokusera på mej och oss.. men det är en lååång väg kvar men det går åt rätt håll än så länge!

Vill ut och tävla men Viggo måste mogna. Några tips på hur man kan skynda på det =) Mottages tacksamt!

image539
Bild från "låtsas tävlingen" i torsdags! Apportering!


Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Sååå duktiga så! Bara att ligga i så är det inte så långt kvar som du tror! Bra med hagen tycker jag. Och att ni får vara "ensamma" lite för att sedan få en störning (vi).kraaam

2007-05-28 @ 23:01:17
Postat av: Johanna och Viggo

Hanna och Isa: Ja det är najs med Hagen, då stör vi ju inte nån annan utom er vår störning =)

2007-05-29 @ 13:42:35
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0