Underbar dag, Underbar hund å Underbar sambo!

Vilken dag! Lite frostigt i gräset imorse! Men så härlig luft å vilket väder det utvecklade sig till under dagen! Soligt, härligt vårigt.. En glass i stan avsmakades å hemma möttes av en underbart söt sambo som både lagat mat å dessutom höll på å tvätta fönster! Hur bra kan man ha det! Å de hade dessutom även inväntat mej för att jag skulle hinna hänga med till skogen för det tidigare lagda spåret! Maten var riktigt mumsig! Duktiga älskling!

Sen packade vi in oss i bilen å åkte till skogen för att spåra =) Idag var det ett långt spår, med massa små hinder ivägen såsom snår, stockar å stenar. Viggo klurade lite i början jaga runt i en cirkel två varv innan han tog upp rätt spår å gick fint framåt.. vi undersökte marken lite samtidigt som vi förundrande tittade på Viggo och insåg att här hade ett å annat djur klampat omkring  medan spåret legat.. massor av färska spår i marken där av Viggos cirkulering! Efter att han hittat rätt spåra han super fint, gick lite fel en gång men det coola med viggo är att han utan att be om hjälp letar sig rätt igen, å han ger inte upp. Man ser tydligt när han är säker då ökar farten å svansen viftas =) Spåret var långt å det syntes på Viggo att han blev trött i värmen, strax innan slutet så pausade han å vila en kortis för att sedan fortsätta till slutet å den underbara belöningen KLÖVEN! Wiiihooo! Vilka framsteg de gjort mina pojkar, jag tycker de är klara men Husse vill vänta.. hmm blir nog å vänta men snart så!

image326
image324


Efter spåret som lett oss en bit in i skogen, fick viggo busa av sej lös.. Han kände vittringen av förra veckans spår å ville gå det med men avbröts av min pipa å han vände upp å kom =) GLAD! På vägen tillbaka tränades lite inkallning, vilket gick toppen vissa sekunder å kasst andra, vilket kan sammanfattas med ett ord TROTS! Viggo hittade även lite diken med lite lite vatten i alldeles lagom för att dricka, lägga sej köra ner huvudet under vattnet å sen få superspunk å rejsa runt helt galet i skogen! Så söt!

Väl tillbaka vid bilen mös vi lite i solen å den fyrbente levde rövare i skogen! Röck upp rötter å rejsa omkring, vi hitta till o med en kokosnöt, i de småländska skogarna hmm.. skojjigt var det iaf tyckte Viggo. Efter lite löst rejs så körde herrn å jag lite byteshandel med pipisarna.. å vad det är kul tycker HUSSE som asgarvar när jag är rolig med pipisen.. låter tydligen som de i ramlösareklamen har jag fått veta ?! Viggo tycker med att jag är kul å kommer glatt in å byter.. ännu mer byteshandelsträning måste jag få till för att få resultat! Kom igen nu! Sätt fart!

image327
image328
image329
jag vet pinnar är förbjudna men han är omöjlig ibland.. men dock så söt å ser så lycklig ut!


Under tiden i skogen så hade vi hört glassbilen ett flertal ggr, vilket gjort oss grymt sugna på glass.. på vägen tillbaka var det som en vink från gud, lastbilen blocka vägen =) Han hade stannat för att sälja glass så vi kunde ju inte annat än köpa =) 176:- fattigare men massa glass rikare fortsatte vi vår färd in till stan igen, Nöjda å belåtna med både träning, umgänge å glass-shopping!

image330
Hej Svejs from the happy family!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0