Inkallningsträning

Idag svängde Hanna å Isa förbi å hämtade upp mej å Viggo för att styra Jettan mot värsnäs för lite träning. Vi började med lite enskilda lydnadsträning. Jag å Viggo körde fotgående med korta sträckor och snabba halter å starter. I början fick jag kämpa rejält för Viggos uppmärksamhet för han ägnade sej mkt hellre åt att spana efter Isa. Efter ett tag var han alert å med mej. Jag tror jag börjar lära mej hur jag ska göra fotgåendet mkt roligar å därmed få upp farten. Jag varierar farten korta korta sträckor med många halter å vändningar å MASSA BERÖM! Det ökar viggos uppmärksamhet o därmed även farten. Sedan pausade vi lite å vattnade hundarna lite, för även om inte solen sken på oss så är det varmt ute särskilt för hundarna.

Efter vattenpausen så gick jag å viggo upp en bit i skogen för att träna lite inkallning med och utan pipa! Först körde jag lite bakvänd apportering men viggo kändes inte laddad inför det så det blev bara ett fåtal, sen fick han gå fot en bit in i skogen medan jag svinga dummien på min andra sida. En bit in kopplade loss honom å gav honom några stanna kvar kommandon å kallade in utifrån dem. Efter ett par sådana fick han rejsa lite lös i skogsbrynet medan jag i tid och o tid vissla eller kalla in med ett Hit å sprang åt ett annat håll.. kom han inte direkt fick han en påminnelse samtidigt som jag gömde mej.

Detta funka riktigt bra, han hade fin fart in å lystrade bra på både min röst å visselpipan. Nöjd! Så vi gick tillbaka till fältet där Isa och Hanna träna lite linjetag. De såg ut som om det funka riktigt bra för dem! Toppen!
Vi körde även några inkallningar med varandra och hund som störning. Jag började lite väl hårt med att viggo skulle springa förbi Isa å Hanna för att komma till mej men viggo fann Isa roligare än mej så han busa runt henne lite. Trappade ner svårigheten en hel del å testade istället å sätta honom breve Isa å kalla ifrån henne detta lyckades.. allt eftersom så trappade jag upp svårighetsnivån å gjorde några inkallningar som gick förbi hanna och Isa.

Nöjd med dagens träning, fick vovvarna rejsa runt å busa lite. Så kul å se dem de gör sej så bra ihop! Sötisarna! Tog lite foton men jag glömde ställa om blixten så de ser lite skumma ut. Efter en hel del bus å vadande i ett litet dike så var det dags att åka hem igen. Jag passade på att fota Viggo lite, även de blev lite suddiga men de duger man ser hur han utvecklats i kroppen. På  vägen hem så åkte båda snyggingarna i baksätet på jettan å jag som trodde att viggo skulle busa fick fel, tack o lov. Han la sig fint brevid Isa efter att ha nosat runt lite. Inget bus alltså! Toppen great!

image278
Med stil å fart Isa och Viggo såklart!

image279
Perfekt miljö för dessa två vovvars färger under fotografering =)

image280
Ofint å räcka ut tungan under fotografering, men rätt charmigt!

Fler bilder än så blir det inte idag, för nu funkar det inte å ladda upp bilder längre! Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Dom är allt bra söta dom små liven =) Isa längtar efter Viggo redan tror jag!

2007-03-15 @ 19:01:47
Postat av: johanna

Hanna och Isa: JA de gör sej rejält bra ihop! De matchar lixom =) Vi ses efter helgen! Ha en fin helg! Många blöta pussar från Viggo till Isa

2007-03-16 @ 22:50:35
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0