Träning med en massa nya vovvar!

Äntligen var det dags för lite träning igen! Eéa mitt bollplank, ska hjälpa oss lite i sommar! Känns supergutt! Det var fler än jag som ville ha hjälp Hanna och Isa hängde på också osså tre hundar till, en howawart, en rottweiler oh en shäfer. Igår körde vi kontakt och tillit för hela slanten, i en hel massa olika övningar. Med nya hundar tätt inpå päls och skinn =)  Vi alla har nåt att jobba på mer eller mindre. Men det känns bra. Vi prata mycket å Eéa tipsa om massa saker. Konskevens och kontakt, är ledorden. Det är vår hemläxa!

Viggo skötte sej bra, å ännu bättre blev det när matte skötte sej bättre. När jag är tveksam så larvar sej viggo, flummar runt å bryr sej inte märkvärt om mej. När jag är fokuserad, bestämd och har/ eller åtminstone ser ut å ha pondus så går allt mycket bättre. Framförallt linförigheten. När jag sträcker på mej, har en stadig blick fäst på en punkt å går helt sonika så följer Viggo med. Inte bara strosar breve utan inser att fasen jag måste nog hålla koll på henne så hon inte skenar iväg utan mej. Ha, en vändning alltså. Viggo har koll på mej å inte tvärtom! Toppen tipp topp! Kändes great! Körde lite lägganden me, med en snabb korrigering om han segade sej. Han tilläts en fördröjning på 3 sekunder (unghundsfördröjningen kallar vi den), la han sej inte trots mitt kommande, gav jag honom en korrigering, ett lätt ryck i kopplet neråt. Självklart funkade det bättre när Eéa visa än när jag gjorde men, som sagt pondus! Hehe!

Vi var förresten på skälby, Viggos lek och bus fält! Men han ställde om och jobba! Var inte alls så intresserad av de andra hundarna som jag trodde han skulle vara. Inte så hysterisk som han kan! Utan cool lixom. Sket inte i dem men fjäska inte runt å ville busa med dem heller. Plus i kanten till min prins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0