Morgonvanor

Viggo är en inbiten morgonrutinföljare.. han vet att frukost i all hans levnadstid här serverats kring 8 vanligtvis ganska så exakt.. Därmed är han tidsinställd.. strax innan åtta börjar han väcka oss, å med oss menar jag Danne.

Nu kommer det komiska i kråksången.. När viggo och jag är själva i veckorna så kan han ganska smidigt sova förbi 8.00 och klockan kan bli närmare 9, 9.30 i bästa fall innan han säger till att han är hungrig (för det är inte nödig han är utan hungrig) Men så fort Danne är hemma så är han där å trampar å slickar å flåsar å knuffas å gör uppvaket till en pest för stackars Danne. Även om Danne en tid försöker ignorera Viggo så ger han inte upp å han försöker inte heller väcka mej.

Detta spektakel utspelar sig främst helger, då danne faktiskt kan få sovmorgon eftersom han jobbat hela veckan.. Men icke.. Viggo måste tänka på sin stackars matte =) som varje morgon går upp å går ut me honom så han ger mej sovmorgon istället... Detta är iaf min teori.

Den i kombination med det faktum att jag faktiskt inte tidigare har gett mig lika lätt som danne utan låtit viggo lägga sig igen å somna om å gjort det till min grej å besluta när det ska serveras mat..

Jaa det var en liten historia om våra mornar =)

sovande viggobebis
sovande viggo, eller är det läsande viggo =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0