Träningsnytt!

Måndagens träning gick sisådär med inkallning med störning (se tidigare inlägg) därför tog jag mej själv och viggo i kragen igår och tränade i vardagsrummet.. (förlåt grannar)

Han skulle sitta kvar medan jag kastade, rullade o fjantade med en tennisboll.. varje försök till kontakt med boll nejades bestämt och alla gånger han fint lät den vara berömdes högt å glatt å vänligt!. Denna övning gick till en början trögt men till slut så trillade poletten ner en aning! Han kunde till slut sitta still å inte ta bollen trots att jag rullade den emellan hans ben.. kastade den över honom brevid honom å ett par gånger även nästan på honom.. STOLT..
Nu ska ju detta bara kunna genomföras ute med.. men vi är på G iaf!

Sedan så fortsatte jag med att kasta/ rulla bollen mot honom samtidigt som jag kallade in honom.. hihi här var det kul.. han satt blixt stilla å ville inte resa på sej.. =) var som att frestelsen blev för stor om han reste på rumpan.. efter lockande o pockande så reste han sej men hade väldigt svårt för att låta  bollen rulla breve åt ett håll å att han skulle komma åt mitt håll.. nejade då han vände o majoriteten av gångerna kom han in utan att ha tagit bollen även om han ett flertal ggr var väääldigt nära =)

Nu ska ju allt detta även funka utomhus så efter lite till tränande inne ska övningarna få flytta ut =)
Duktig kille, säger matte! Taxmat är gott sa viggo! (dagens godis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0