Kurs avslutning!

Nu är allmänlydnadskursen avslutad! Jag är nöjd med vår insats! Känner att vi har kommit en bra bit på vägen, med lydnaden i allmänhet =)
Kursen avslutades med det tidigare omnämnda testet utifrån lydnadspasset, viggo verkade ha glömt öronen hemma kände jag under uppvärmningen men efter ett tag så kom vi igång.

Vi testade av övninge efter övning å ganska så sent så kom vår problemgrej inkallning med störning i form av boll! SHIT! SOm jag anade så for viggo fram till bollen, jag neja å satte min fot över den å fortsatte kalla in.. Seger i det hela är trots allt att han aldrig fick tag i bollen, han fick därmed inte sin belöning i att trotsa.. Men i allmänlydnadspasset så fick vi såklart ett kryss i rutan, behöver tränas mer! Väntat och jag instämmer bara, det behöver tränas mer på den delen! Liksom allt annat.. även om kryssen i de fallen hamnade i rutan för mycket väl genomfört!

Träning Träning Träning! Vissa saker sitter men inga är hundraprocentiga, men jag är nöjd med vart vi står i dagsläget!

Nu väntar en ny kurs appell/ lydnad 1 och jaktträningar! Dessutom har vi flera träningshelger framför oss med en massa apportering å där kommer ju lydnaden naturligt till användning och träning av den ingår ju därmed, men lydnaden ska satsas på den med. Två fokus tror jag nog vi ska klara av åsså viltspåret med husse!

Idag väntar tvättstugan å skogen! En salig blandning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0