Visselpipa!

Idag var morgonpromenaden bortlovad till lite jaktlydnad! På vårt lilla fält finns det det en alle av träd med lite lagom mellanrum, däremellan gick vi lite jaktfot. Inga problem alls, synd att det inte var hundar med förare som vi gick så klockrent emellan. Sedan fick Viggo löskommando för att han skulle springa av sej o studsa runt lite så jag kunde få nöta lite inkallningssignal med visselpipan. Problemet var bara att Viggo vägra lämna min sida, så jag snurra ihop kopplet o hoppades på det bästa, nämligen att trotsmonstret skulle hålla sej borta. Åss kasta jag iväg kopplet å då vakna Viggo till å for omkring som en skållad råtta. Kände av honom lite innan jag vissla in honom o han kändes styrbar så jag testa. Å min lilla råtta kom som en skållad en igen! Sötast!

image775
True love, på hög nivå, två tröttisar i en brassestol i ett förtält på västkusten
Har lite valpnostalgi, nu när vädret ute är så trist för att fota nya bilder


Så fortsatte vi lite innan vi avsluta med ytterliggare lite jaktfot.. är riktigt nöjd med dagens pass. Nu vill vi ut i skogen o träna lite apportering o se om det funkar lika bra. Frågan är bara när, nu är det ju mildväder så idag eller denna vecka vore perfekt, men tiden finns inte! Suck! Får ta med mej en dummie på någon promenad o testa av lite.

Ikväll väntar lägenhetsvisning och tisdagspromme med glada gänget =)

Kommentarer
Postat av: Angelica

lägenhetsvisning....???

2007-12-11 @ 14:26:50
Postat av: Sarah

Säger som ovanstående skribent! Lägenhetsvisning???

2007-12-11 @ 17:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0