Så var helgen över!

Denna helg har varit jobbarhelg. Påminn mej om att uppskatta alla andra helger mer o tjata med mej ut på träning! ÅÅåå vad man saknar det när man inte har det längre.. men så är det väl! Man vet inte vad man saknar förrän man saknar det!

Å vad eländig jag lät, men med feber i tre dagar o jobbat sedan i fredags är jag lite gnällig! Var goda o ha överseende!

Viggo har haft en mysarhelg med husse! Igår var de ute vid yxbacken o gick en skogspromenad med morrfar i leran =) Å idag har han gått spår med farrmor, farrfar o  faster Karro i släptåg. Det gick fort tyckte de visst, hmm å jag som sagt att jag tycker det går fort men inte fått nåt medhåll från Hussen. Så nu har han iaf konstaterat att han måste bromsa mer. Idag skulle grabbarna grus egentligen gått anlagsprovet, men stackars spårdomaren hade vrickat fossingen så det är uppsjutet på obestämd tid. Trist men sånt händer.

I veckan har det annars varit lugnt vi fortsätter våra ledarskapsövningar o jag tycker det har gått massa framåt, särskilt i hundmöten. Vi vet numera att man inte behöver kasta sej fram i iver mot varannan hund o inte heller spänna sej mot några.. så vi är mer o mer överens under våra promenader. Mysigt! Lös är Viggo också mycket bättre. Särskilt med Husse de har kommit superlångt, jag ligger aningens efter men känner skillnaden redan. Ett rejält nej betyder numera för Viggo "okej då, jag lyssnar väl då" och inte som förut "äää muckar du med mej, kom an då",  det är den mest underbara skillnaden. Jag hörs o finns o är betydelsefull! Jag har kämpat mej dit o ska kämpa ännu mera! Så det så!

Jo just det en ny grej som hussen har tränat in i veckan är SIDA. Viggo har tidigare varit riktigt tråkigt att få å lägga på sidan, spjärnar emot som en katt på väg ner i badkaret, men väl nere är det okej liksom. Nu kan man säga sida o trycka/puffa lite lätt på honom när han ligger o han lägger sig självmant på sidan. Toppen! Undersökning, kloklippning osv blir mycket enklare nu! Förut har vi haft Viggo på rygg emellan benen, i och för sig inget problem och rätt mysigt men klumpigt att få honom dit. Numera säger vi bara ligg, sida åsså klipper vi =)

Har inte fotat något av värde denna vecka så bjuder på några gamla favoriter på Viggo 8 veckor på bryggan på polarna Hugo och Trox land

image772

image773

image774

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Skönt med lite livstecken!!! Vi saknade er igår men vi lovar att släpa med er nästa gång! Kram

2007-12-09 @ 19:20:45
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Hanna

Tell me about it! Efter att ha jobbat varannan helg i princip hela mitt "lite vuxnare" liv, kan jag verkligen tipsa om att utnyttja och uppskatta helgerna när man är ledig. Och sicken liten sötis på bilderna! =)

2007-12-09 @ 21:47:32
URL: http://hannaochisa.blogg.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Vissa tränar ledarskap andra tränar lydnad. hm förstår inte varför du inte kan kombinera de grejorna:) hihi. Men du nu får du väl sätta fart för inte ska väl "gubben" ha bättre ledarskap än du. Men tyvärr är det nog så att "gubbbar" har mer pondus än vi "kärringar". Men samtidigt så har du nog hjälp av hans ledarskap i din "kamp" med Viggo. Hur underbart söt var han som liten då? Snuttegubben. Ha en super vecka. Kram

2007-12-10 @ 10:08:10
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Johanna och Viggo

Nu har vi testat av lite moment o känner att utan att ha tränat lydnad har ledarskapstramset gett resultat även där! Vi vilar oss ju i form! Men kolla dagens blogg =)

2007-12-10 @ 10:30:02
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: carro

hur söt som helst :)
jag och killen fick våran valp för en vecka sedan :)

2008-03-10 @ 19:20:32
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se
Postat av: carro

hur söt som helst :)
jag och killen fick våran valp för en vecka sedan :)

2008-03-10 @ 19:21:45
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0