Överhettad hjärna (mattes då alltså)

Trots mattes pluggdag har Viggo haft en händelserik dag! Vi startade dagen med en tur till Himpafältet med herr terrier och pudelgrabben. Grabbarna busade runt som tre stollar innan vi fick sällskap av ytterliggare en hund o kopplade dem å återvände till bilen.

Sedan var det bara för matte att sätta sig vid datan o faktiskt göra det hon borde gjort i två dagar nämligen plugga. Igår var det dåligt av den varan gällande marknadsföringskursen, något jag fick igen idag. Min optimistiska själ fick stå tillbaka av en pressad hjärna så vi bangade en promenad runt strömmen med Sarah och Yoggi för att istället gräva ner oss i tangenterna.

När husse kom hem förpassades han förs ut på en promenad med Viggo, som gick till skogen! Tack! Då datan är placerad i vardagsrummet är det galet svårt att fokusera när tv:n sjunger ut diverse ljud och intressanta saker. När de väl kom hem igen nöjda och glada satte sej husse vid tv:n men fick vänligt men bestämt finna sig i att bli förpassad till sovrummet tills jag åtminstone kommit igång med skrivandet. Med en lång suck linkade han o Viggo iväg till sovrummet o blev visst kvar där. Jag var inne halvvägs igenom mitt arbete o sa att de fick komma ut ur skamvrån den enda som nappa på erbjudandet var Viggo som parkerade mittemellan sovrummet och vardagsrummet istället. Hussen blev kvar.. hihi han somna! Skönt!

Ja nu tänker ni så här.. stackars karl! Får inte ens slappa i soffan när han slutar jobbet dumma brud som ska ta hela vardagsrummet i besittning, särskilt när vi faktiskt har en bärbar data. Hon kunde ju lika gärna förflytta sig till köket...

Ååå jag kan inte annat än hålla med.. jaa varför i hela friden flyttade jag mej inte till köket, jag o min tilltjatade bärbara dator. Som argumenterades hem med de slående argumenten, då kan jag ju flytta på mej o ta den med mej överallt.. Suck ibland kokar det över i hjärnan kan vi konstatera. Nästa gång ska jag sätta mej i köket istället å låta danne kika på tv bäst han vill =)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sarah&Yoggi

Tur att Danne är en snäll och förstående kille som står ut med dig och dina egenheter!!! Toka! Hoppas det blir bra med skolarbetet i alla fall! Kramar!

2007-12-12 @ 21:15:28
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Jaha då är det ju bra annars med en större lägenhet. Eller är det någon klocka som har börjat ticka. hm hur gick lägenhets titten då och varför. Inte ett dugg nyfiken bara jag får veta:) KRAM

2007-12-12 @ 21:34:06
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Annelie & Martin

Det är bättre att sova i sängen för nacke!! Tur för dig att Danne är en sån gentleman! Hoppas att det blev bra! Kram

2007-12-12 @ 21:42:32
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Johanna och Viggo

Jaa det är tur jag har en sån go kille som danne! Lägenheten igår var supersunkig! Nada å ha! Thina: Vi har aldrig bott så här smått.. får panik =) Vill ha yta!

2007-12-12 @ 22:13:12
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Moa

Helt riktigt! Du är dum och Danne är snäll. ;-)

2007-12-16 @ 19:52:17
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0