Lilljul o lite promenadträning

Idag har jag o Viggo haft en slöardag/standag/busardag allt på en o samma dag! Vi börja med slöar/pluggardag. Jag sov rätt länge hade lite å ta igen efter helgen, sen gick vi en kortis promme på morgonen då jag hade galet ont i magen, något som nu visar sej vara urinvägsinfektion! =( Sen läste jag igenom skolarbete, griljera skinka å duscha innan jag for iväg till stan för att hålla i Moas bankomatkort o fixa lite små julklappar.

Hem igen hämta hund åsså en hundig promme runt himpa med lite träning inkluderad. Vi släppte hundarna i lite omgångar så de fick springa o sträcka ut lite. Under tiden Viggo var kopplad tränade vi på att inte vara så hundfixerad samt lite gå fint med kopplet hängande bakom honom typ lös alltså.. han går bättre så än när jag håller i kopplet förmodligen pga av att jag är mer fokuserad på honom när han är lös.Alltså Mattefel!

När han seda fick rejsa lite med Lucas så kallade jag in emellanåt hade honom brevid mej när ha var helt lös å så.. gick helt okej! Märks skillnad från bara nån månad tillbaka! Inte lika hundfixerad om ni förstår vad jag menar. Sedan fick de alla en balansövning att klättra upp för ett litet snöberg o ner igen. Viggo är ungefär lite medveten om sin kropp som Oscar 8 månader. Det säger rätt mkt om mitt yviga troll! Osså lite lös med koppel efter på vägen hem igen!

Nu på kvällen har Sarah med flock varit här å firat lite lilljul. Grabbarna bus fick ett varsitt paket med tre olika ben. De tog sig själva in i sina paket med stil o smaskade sedan! Viggo fångades på bild under sina försök..

image779

image776

image777

image778

Den vinner som är trägen!

Kommentarer
Postat av: Sarah&Yoggi

Tusen tack för en supertrevlig kväll, pojkarna somnade snällt här hemma direkt. Synd bara att det var en måltid och utgång kvar... Ha en toppenvecka! Sarah, Fredrik, Yoggi & Harry

2007-12-17 @ 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0