Ranta runt i ring!

Idag var det då dags för officiell utställning igen! Denna gång på hemmaplan! Närmare bestämt gångavstånd, Himmelstalundsfältet! Viggo och husse tog helt enkelt morgonpromenaden bort till området å jag själv tog bilen med bur å stolar å grejer!

Det var en riktigt härlig utställning. Fort gick det! Skönt å slippa köra massa o vänta å hålla på! Strax före halv tio var vi inne i ringen o strax efter var vi klara =)

Vi fick iaf vårt efterlängtade röda band och fick stanna kvar i konkurrensen, där vi placerade oss på en reservplats. Men inte fyskam det inte! Här är vi glada o nöjda! Vi faller mycket på paddlandet som faktiskt har blivit bättre men som kan bli ännu bättre.. övning ger färdighet!

Här kommer kritiken, domare var Bjarne Sörensen från Norge;

Maskulint huvud, men för lång i nosen. Bra hals. Stel och framskjuten i fronten, bra kropp för sin ålder. Utmärkt päls, rör sig bra bak, ostabil fram.



Jag gilla domaren, trevlig och glad! Tog fint i hundarna och hälsa på dem innan han kände igenom dom! Pluspoäng! Dock verkade han mer förtjust i den bruna varianten men det bådar ju gott inför en kommande valpis =)
Kritiken känns bra. Superkul att Viggos inte så tunga kropp gick hem! Han var minst i sin klass både till strl och ålder, bra med en domare som ser till åldern!

Sammanfattningsvis! Härlig dag, fin kritik och superkul med placeringen!


Kommentarer
Postat av: Moa

GRATTIS! Vad ni tävlar och står i! ;) Duktigt! Vem visade Viggo idag då? Matte eller husse? Ses! Kram

2007-08-18 @ 11:29:57
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Johanna och Viggo

Oj det skulle jag kanske skrivit men det var jag idag! Å det gick bra han var med o jag var inte nervös =)

2007-08-18 @ 11:33:43
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: farmor/mormor

Kul och bra att ni är på rätt väg..
Ni är så duktiga så man blir hmmm....den dagen det är dags för den bruna, ring mig så ska du/ni få ett bra förslag
kramis
vår nya hemside adress from sept

2007-08-18 @ 19:21:22
URL: http://www.trendmaker-labradors.com
Postat av: Annelie & Martin

Grattis till bra placering och kritik!! Vi som var där, men vi hamnade i Goldenhörnet, hade jag vetat så hade vi kommit förbi och hejat!! Jag antar utmaningen!! Vi är glada över dina fina ord om oss!
Fortsatt trevlig helg! Kram

2007-08-18 @ 20:19:37
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: lena och millie.se

Grattis !!!
Kul att det gick så bra....vi kom ju aningens försent för att hinna titta.
Har länkat till dig nu...men kan man prenumerera på din blogg oxå....så jag helt säkert inte missar nå't ;)
Kram

2007-08-19 @ 12:14:20
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Thina o Bella

Grattis kul att det gick så bra. Krma om den lilla grabben från Pontus (sonen) Han pratar om Viggo dagligen!!

2007-08-19 @ 21:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0