Träning i Värsnäs!

Idag äntligen skulle det tränas på riktigt med träningspolarna Ollie och Isa med mattar! Viggo och jag anlände först till värsnäs å började värma upp med fotgående å några lätta inkallningar med bakåtvänd apportering på vissa! Det funka great! Lite nosig i fotgåendet! Snart dök Isa upp å med en gång hon klev ur bilen å skulle rasta sej tyckte viggo det var pest att stanna hos matte, han krälade å krängde sig i kopplet men kom ingenstans.. Vi träna lite korta inkallningar i koppel under tiden de var i väg, vilket innebar att jag blåste med pipan. Oops den lystra Isa långt uppe i skogen på också å till sin mattes stora förtret kom hon farande. Gutt tyckte Viggo men ingen vidare hälsning där utan Isa skuttade tillbaka till sin matte!

Sen bytte vi lite plats så hanarna inte skulle störas av löpdoften som Isa fortfarande ger av, så vi flyttade oss inåt på fältet. Där slöt även Ivanna upp.

Hanna agerade kastare åt mej å Viggo. Hon kasta fyra enkla markeringar på inte alltför långt avstånd å jag hade beväpnat mej med pipan och en påse blöt kattmat. Viggo skötte sig utmärkt markera toppen bra, alert å fin fart både ut och in till mej. Ja märk väl HAN KOM RAKA VÄGEN IN TILL MIG UTAN FJANT! Höll dummien till jag sa tack tack o tog den å belönade därefter med lite kattmums. Osså så bra gick det alla fyra markeringarna. Jag är snabb på att ge inkallningssignal så fort han greppat å sätter mej sedan på huk å tar emot honom! Älskade duktiga vovve, vilka framsteg! Nöjd med de fyra markeringarna så lämnade vi apporteringen!

Sen var det Isas tur å Ollie som har sina hormoner mer på plats körde parallellt. Jag agerade kastare åt Hanna å vi körde Några enkelmarkeringar för att få upp motivationen å sedan fick hon även några dubbelmarkeringar. Isa ska ha massa credit för sina enormt snygga ingångar och avlämningar idag! Dubbelmarkeringen haja hon på andra försöket! Framåt även här vill jag lova!

Sen körde vi lite gemensam lydnad i form av fotgående under kommendering. Nu verkade även min herre acceptera att Isa löpte å de skulle inte få hälsa! Så jag kommenderade Ivanna och Hanna med hundar å sen kommenderade Hanna mej å Viggo! Bra träning! Mera sånt lär vi göra! Sen avslutade vi med lite passivitet för hundarna medan mattarna prata lite träning å planera veckan! Men åå så varmt det var, vi kom på att vi skulle låta hundarna bada så in i bilarna å vidare ut till badet. Badet sammanfattar jag genom bilder! HÄRLIGT!

en apporterande rottis/border collie =)hall? fiskarna!en trippande isalika sp?nstig som sin far!p? Gkom igen kasta d?ollie p? spr?ng

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Tack för idag! Det var både roligt och trevligt, och alla hundarna skötte sig bra! =)Isa har varit trött hela kvällen och nu ser det ut som hon lagt sig för natten (har en speciell stil inne i sovrummet) =)

2007-04-10 @ 22:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0