Labbefnatt å bollspel!

Jaa.. idag var det äntligen dags för kurs efter påskuppehållet! Passet började som vanligt med linförighet! Märkte att Viggo var lite ofokuserad å flamsig i fotgåendet mot klubbhuset, men tänkte inte mer på det.. under platsen var han riktigt orolig å låg å glodde å laddade åt husets håll. Vänder mej om o ser då en liten kille som står å spelar fotboll mot väggen på huset.. aha då förstår jag tänkte jag! Sen släppte jag det å det blev dags en inkallning. Så jag lämna Viggo å började gå. Huxflux så kommer bustrollet farande supermålinriktad å i världens fart MOT BOLLEN O POJKEN! Så jag hojta åt pojken å hålla i bollen så inte viggo skulle ta den å kallade in mitt monster! Han kom fint efter att ha insett att ingen ville leka med honom å matte faktiskt kämpade för att vara rolig! Åsså började vi om.. åsså samma visa igen, för pojken återupptog sin match med klubbhusväggen! SUCK!  


Vi vände istället  runt å gjorde en inkallning åt andra hållet å då gick det kanon! Den lilla pojken tog inte nån skada kanske jag ska nämna han var hundvan å hans mamma stod breve mej å skratta =) Lite skojigt var att en familj som ska skaffa hund var där å tittade, självklart lutade det åt en labbe, så idag fick de se även deras toksidor men även fin fina sidor när han jobba så duktigt! De blev förtjusta i min lille grabb iaf! Sånt är alltid skojigt! De verka vara helgoa människor så de blir säkerligen alldeles toppenbra hundägare! Sunt förnuft å en härlig attityd kommer man långt med!


Sedan gick träningen toppen great! Jag var ju beväpnad med nytt gott o smarrigt godis som var lite annorlunda! Å det uppskattades av unge herr Viggo. Vi körde läggande och ställande under gång. Önskar mer fart i läggandena så jag ska träna det enskilt å då bara lägganden. Vi fortsatte även med apporteringen idag som gick toppen great! Så bra att Viggo hämta apportbocken varje gång jag försökte lägga ifrån mej den. Duktiga gullunge! Glädje i apportering å att komma in med den är något vi är på god väg emot känns det som. Något som även avspeglar sig i jakten! Najs! Vi körde även hopp idag å det är nåt som funkar riktigt bra för oss! Det flyter på bra.. Bara ingången som fortfarande kräver lite hjälpstyrning! Kuligt! 

Nä nu blir det lite tv tittande å mys i soffan med min fyrbenta spelevink!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du vi (jag och Ollie) skulle nog inte komma långt utan belöning! Ser verkligen fram emot träningen imorrn! Wiee

2007-04-12 @ 23:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0