Härligt härligt!

Vilken underbar dag! Solen har lyst hela dagen o lyser fortfarande! idag hade jag, Hanna och Ivanna bestämt oss för att träna lydnad på bruksan! Viggo som kämpat rätt hårt de senaste dagarna skulle få ta det lugnt. Jag fick därmed uppdraget att agera tävlingsledare åt Hanna och Ivanna som skulle köra igenom alla momenten till Lk 1. Med belöning och godis såklart! Det är ju träning!

Väl på bruksan är det proppfullt å vi som trodde vi skulle vara ensamma idag, ICKE på stora apellplan pågick en rejäl agilityträning med massa ekipage, nåja vi skulle ju ändå hålla till på nedre plan. Vi börja med egen kontakt å uppvärming. Viggo var rejält seg i bollen idag så jag bestämde mej för att hoppa allt å låta honom vila/träna passivitet. La honom dock på platsliggningen. Lite flummig å inte så säker, reste sej lite upp men inga större utsvävningar. Nåja borde inte lagt honom men men. Lätt o vara efterklok! Sen band jag upp Viggo och hjälpte de andra!

Båda ekipagen skötte sig kanon! Riktiga stjärnor! Visst har de en bit kvar i många moment men de är en bra bit på vägen, för att inte ha kört så himla mycket! Riktigt kul var det å agera tävlingsledare iaf =) Bra träning det med allra bäst är det å bli kommenderad man blir så mkt mer skärpt då!
När Ollie och Isa kört igenom programmet båda två, var både jag å viggo taggade för å köra några moment.

Vi valde att skippa linförigheten, för att inte utmana ödet å testa istället läggande och ställande under gång, en kort inkallning, apporteringen och hoppet. Mest för å kolla läget. Inga större problem i nåt av momenten, de är långt ifrån färdiginlärda men på den nivån vi befinner oss nu så funkar de!

Efter träningen var mattarna hungriga så en tur till kallskänkan fick det bli å sen vidare till långviken. Mys på hög nivå! Hundarna satt breve å titta på medan vi käka sen fick de små liven bada å svalka sej lite. Glömde dock kameran i bilen. Men fotade lite under träningen på bruksan!

image380
Ollie på väg upp över hindret =)
image381
Supersnygg linförighet och bra kontakt bjöd Hanna och Isa på idag =)
image382
Vi får kämpa lite mer men inte fy skam vår kontakt heller (notera hans paddlande ben, Tips mottages tacksamt!)
image383
Fin fina tjejer!
image384
Vilket par!! Puss på nosen min prins!


Nu ligger vovven vid mina fötter å blöter ner efter badet. Själv ska jag åka till systemet å inhandla lite alkoholhaltiga drycker till helgens partaj! Ikväll kommer Hanna, Markus och Isa å här ska det lagas pizza för fulla muggar!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Så kul vi haft, en riktig kanondag och en riktig kanonträning! Kul att hundarna går framåt. Måste fortsätta med våra träningar så hundarna blir vana vid att nån går och kommenderar hela tiden =) Ses snart!

2007-04-13 @ 16:30:03
Postat av: Linda Rowley

Hej Johanna!
Vad kul att du hittade till mig o mina labbar!
Måste säga att Viggo är jätte vacker (jag älskar gula labbe hanar!!!). Trendmaker's har ju fina framgångsrika labbar. Brukar se Pamela o hennes labbar på utställningar!
Vad kul att ni bor i Kalmar. Jag o labbarna spenderar ju mycket tid på Öland. Sen bor vi ju i Linköping normalt! Kul att ni ska bli Norrköpingsbo. Där finns nu 5 allmänna rastgårdar om du gillar sådana!
Ska du gå med i bruksen i Nkpg då eller?
Vill tipsa om att vi har en förening som är grymt trevlig: www.frittfolj.se
Vi håller till i Linköping men vi har medlemmar från många städer i Östergötland.
Veckan efter midsommar ska vi ha aktivitetsvecka m bla agility, freestyle, föreläsningar, hund massage etc.
Brukar du ställa ut Viggo? Hur går det?
För min Pumba går det mycket bra!
Varma hälsn
Linda o Labbarna

2007-04-13 @ 19:02:11
URL: http://www.rowley.blogg.se
Postat av: Johanna och Viggo

Hanna och Isa: Ja det är nyttig träning för både hund o matte! Absolut en träningsgrej to keep! Så ser man vad alla behöver fokusera på å vart man tappar å så! Å vilka delar som man är riktigt bra på =)

2007-04-14 @ 00:16:20
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0