Träning på bruksan- FOT

Tove och jag plockade in våra vovvar i bilen å for upp te klubben efter inspirationen i lördags för att träna lite..

Viggos och min träning var fokuserad och bestod enbart av Fotgående..och därmed kontakt! Det var ett mycket långt tag sedan vi var på klubben för att träna ordentlig lydnadsträning, men med en fortsättningskurs som stundar nästa måndag är det verkligen hög tid att sätta igång..

Det är så skoj å se Viggo när man kommer dit för han tänder verkligen till när man kliver ur bilen..Det märks fortfarande att han är valp, då han enbart orkar fokusera korta stunder.. men de stunderna är nivån på topp.

Känns som om han börjar förstå och lyssna till FOT, men jag mitt pucko har lagt till en klapp på benet, vilken Viggo lysstrar till, den måste bort i o med att det är dubbelkommando. Svårt i o med att jag gör det automatiskt när viggo inte lyssnar första gången mest som en uppmärksamhetsgrej men som viggo kopplar till ett fotgående...hmm träning o fastbunden arm =) är nog lösningen på det! Vi har ju bytt kommandot gå fint till fot så en armryckning ska vi nog kunna få bort.

Är nöjd med dagens träning, men önskar få bort nosandet från Viggo, nästa gång ska jag nejja det!

Mitt löfte till mej själv å Viggo är minst två tillfällen på klubben å effektiv träning när vi är där =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0