Liten envis mes =)

Idag så var jag tvungen å åka iväg på ett möte på skolan... så supersnälla Tove ställde upp å var hundvakt.. vill inte lämna honom själv me tratten. Packade in mig själv å vovven i bilen o for  mot Tove. Väl framme struttade Viggo ut, svansen for som en propeller. Väl framme vid deras port så vägrade han helt plötsligt å gå in.. VAD NU DÅ?!
Släpade praktiskt taget in honom åsså börja hela trappproceduren.. Han har börjat totalvägra deras trapp= max 10 steg, han bara apvägrar.. Sitter å gnäller å skäller står, lägger sig helt tokigt beteende..
Tove och jag och Paul lockar å pockar med skinka å levande bete Sigge, men icke..  Min tid rinner iväg å Tove tar över det hela så jag kan åka.. förbaskade vovve.. visste att Tove inte skulle ge med sig, vilket är toppen för envise Viggo måste lära sig att man inte kan serva honom =) ´

Ca ½ timma tog det för dem att ta sig upp, tack vare Toves enorma påhittighet tog de sej upp.. Hon både klicka locka å hade sig, det som till slut hjälpte var att hjälpa honom genom å putta på rumpan, helt enkelt vara ett stöd bakåt. Sen trampade de upp å ner några gånger å då va det inte så hemskt. 

Tycker att det är konstigt att han beteer sig så hysteriskt och envist då han aldrig har ramlat i en trapp eller har inga dåliga minnen av just den eller andra trappor eller den övriga situatuationen.. Jaja.. När de väl kommit upp så var jag redan på väg tillbaka, för läraren jag skulle möta var inte där =(

Viggo mår iaf som en prins, för han får åka framsäte, något han inte gillat tidigare, men han älskar ju sin bur så nån vana ska det inte bli. Han får åka framsäte nu för han och tratten tillsammans går inte in i bagageburen. Se hur han njuter;

fram 2

fram 1

fram 4

fram 3

Snart kommer husse daniel =)

Kommentarer
Postat av: Tove & Sigge

Han är så söt, envis som en gris!! :)

2006-11-24 @ 16:38:05
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: Johanna och Viggo

eller ÅSNA.. =) sött men jobbigt ibland.. tur att matte är minst lika envis om inte värre.. nu vet jag sådan matte sådan hund!

2006-11-24 @ 17:07:28
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Anonym

Hihi, vilken sötis!

2006-11-24 @ 21:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0