Öroninflammation, värsnäs och bad

Eftersom blogg.se legat lite halvt nere har även mitt bloggande gjort det. Här har det hänt grejer iallafall.. Viggo rev sej i öronen o skaka på huvudet å hängde lite förra veckan men efter att ha rengjort dem så blev det bättre trodde vi, men icke.. i måndagsnatt vaknade jag och Danne av at viggo klia å klia å skaka å skaka frenetiskt på öronen... därmed var det avgjort vi for till veterinären!

Mycket riktigt som jag anade så hade lillkillen en kraftig öroninflammation i båda öronen samt i både inner och ytterörat... därav de små skorpor han hade sent i förra veckan..

Viggo får nu tio droppar två gånger dagligen Fucidin i öronen, som ska motverka klådan å stoppa inflammationen.. stackars pojken.. ska han aldrig få vara frisk! Men som tur är så redan efter två dagar av droppande så verkar klådan ha gett med sej.. han är lite hängig men inte farligt.. Den 21:e ska vi på återbesök för å se om det är borta den dumma inflammationen!

Kände idag att det var länge sen Viggo fick rejsa lös i skogen å bara vara utan massa krav å träning så han o jag for ut till Värsnäs idag, för kors i taket så var I och jag klara med uppsatsen idag före mörkret inföll sig.. mysigt o busigt tyckte skruttisen som for omkring som en skållad råtta =) Såå sööt!

full fart in till matte
Full fart in till mej på en inkallning =)


snyggingen
Spejar ut i skogen!


profil av min snygging
Mattes snygging!




Väl hemma igen så bidde det en dusch med schamponering för viggo, i lagom td inför julen tycker jag =) Efter helgens lerbad o dagens rejs i skogen var han allt annat än fräsch! Men nu börjar han torka å luktar sååå gott, sovandes på sin pläd under bordet på mina fötter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0