Juldagen- middag hos moster o morbror

Idag rastade danne, viggo en snabbis imorse å sen kom de å la sej igen å kors i taket sov vi till 11.30... en välbehövlig sovmorgon.. ÅÅÅÅ vad skönt det var! Väcktes av min lilla pappa som talade om att frukosten var klar.. skönt å va i norrköping =)

I vanlig ordning bestod frukosten av rester av julbordet å massa tomtegröt.. mumma! Efter frukosten/brunchen gav vi oss ut på en juldagspromenad å gick förbi i stugorna å önskade god fortsättning! Riktigt härligt å skönt med en ordentlig promenad för viggo... som mår som en prins, om än något trött... det är ju ett helt annat tempo här i norrköping hemma hos familjen Ringh, det är alltid nån som spelar musik, nån som kommer å går, kompisar å massa människor.. men han får vila upp sig när vi kommer hem =)

I dag väntade iaf Juldagsmiddag hos min moster å morbror i deras fina nybyggda hus.. åå det är såå fint.. sitter här å grämer mej för jag inte tog kort.. men ska se te å göra det nån dag! Där väntade min morfars halvgalna dvärgsnauzer som nån välkomstkommitté när vi klev innanför dörren.. så han skällde å morrade på viggo större delen av eftermiddagen.. viggo tog det med ro.. han har aldrig skött sig så himla bra som han gjorde idag... tre små barn.. två bebisar å en fyraåring, mina bebiskusiner som jag kallar dem.. =)
R, 4 år, sprang omkring på golvet å åkte bobbicar men viggo låg fint vid mej å danne, utom då han fick gå iväg.. E, 1 år kröp omkring på golvet å viggo fick hälsa å pussa å han var så försiktig å efter första pussen sträckte hon fram huvudet igen för ytterliggare en puss.. lilltjejan T, ca 6 månader fick han oxå pussa lite på.. åååå är såå stolt över min lilla krabat.. inga missöden å inget kiss inne utan det stod galen hunden för =) hihi skryt skryt

De hade iaf en bauta stor jättefin gran vilket behövs i deras fina hus då det är ca 5 m i takhöjd i v-rum å kök... Viggo o jag posade fint å danne fota.. blev tyvärr något suddiga..

Hos Moster

pussis
God Fortsättning och Gott Nytt År!
Imorn väntar lite mellandags-shopping, sökträning å bio Göta Kanal 2
Om husse orkar han är ute å partajar me min lillebror och vänner idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0