Fotografering, Stockholm å massa hundar!

Denna helg var helgen med stor H. Stockholmshelgen!! Jag, danne o viggo packade in oss i bilen å for upp till Norrköping på fredags fm. Shoppade lite mat, på mitt favvoställe å åkte hem te mammas å pappas vill å käka!

En efter en droppa familjen hem! När alla syskon var hemma började vi snygga till oss så gott det gick, för att åka å fotografera oss, på Fotofabriken, julklapp te massa släkt =) Fotograferingen gick bra och snabbt trots att mina båda bröder inte var på topphumör men efter lite snack me fotografen mjukna de upp =) Lyckar med andra ord!

Kvällen tillbringades dels hos grannarna, där det firades lilljul, viggo skötte sig kanon! Efter ett par timmar åkte vi o hämta upp danne å lagade pizza.. mumma!

Så kom äntligen lördagen, med dubbla känslor.. kändes jobbigt å lämna mina prinsar hemma men superkul å komma iväg! Efter bara lite felåkningar med superbraiga johanna bakom ratten så hitta vi en GRATIS, märk väl GRATIS parkering i sthlm, CENTRALT!

Vi småsprang omkring på stan, köpte en tröja! Kände mej både duktig och besviken! Sen åt vi sushi! Så jag är numera OFFICIELLT SUSHILOVER!! Guuu vad gott det var! Det väntas sushi i helgen me =)
I o me att vi bodde på ett qualityhotell ute vid arlanda så tog vi vägen genom ett köigt sthlm till barkaby Outleten, vill dit igen med en större plånbok =)
Hotellet var superfint å vi hann me en sväng te arlanda för å käka mat me =)


            

På söndagen väntade helgens höjdpunkt! Hund 2006 på stlhm´s mässan i Älvsjö! Spända åt vi en
supergod frukost å for söderut igen! Utan några problem hittade vi idag me, vi kände oss riktigt duktiga! Johanna var som född för sthlms körning =) Mässan bestod av massa massa hundar, massa massa mskr å en hel drös med prylar! Superskoj! Men jobbigt! Vi blev rätt fort ruggigt sega.. Jag hjälpte pamela lite, kissade Celestina å traska runt lite å mös lite me henne =) Sötis! I ringarna på gick det bedömningar för fullrulle! Är fast besluten om att ställa Viggo nästa år.. Om inget förändras avsevärt! Även här shoppades det sparsamt, bästa köpet är Viggos nya smalare superlånga läderkoppel =)

Pampigast o coolast för dagen var finalerna i stora ringen! De inleddes med prisutdelning i NM i lydnad, där Sverige kammade hem första pris i lag och 1:a och 2:a pris individuellt! Duktiga vi är =)**blink blink**



Därefter följde en uppvisning av vad man kan göra med sin hund, där ute i ringen fanns då hundar och förare som presenterade alla sorters aktiviteter som man kan träna och tävla i! Riktigt fränt å se så många hundar samsas i en ring å samtidigt kunna fokusera på deras egen sport lixom =) Vi hejade för kung o fosterland =)



Trötta men nöjda återvände vi till utgångsplatsen Norrköping.
Där jag äntligen fick gosa me mina två prinsar!

Kommentarer
Postat av: Tove & Sigge

Verkar som att din blogg funkar bättre än min! Irriterande med krånglet!!

Verkar som en skojsig helg! O du...när som helst du än är sugen på sushi så säg till mej! Jag är alltid på!!!! *me like*

2006-12-13 @ 11:51:34
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: Johanna

thihi! Ja idag funkar den!

2006-12-14 @ 15:26:33
Postat av: IZON

Vart hittade ni denna fina gratis parkering tro? :P

2007-02-10 @ 17:12:35
URL: http://izonnet.se
Postat av: Antonio

Very nice site! Good work. http://www.sessit.port5.com

2007-02-27 @ 19:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0