Årskrönika 2008 del 2

Juli:
Vi semestrar en hel massa hela denna månad, tränar, tävlar och besöker Valla veterinärklinik.

6:e
Tränar vi jakt i sörsjöns skogar, underbara hussen/pappan gör det möjligt för mig att träna Viggo genom att snällt hänga med och gå en promenad med Stina. Jag bokstavligen bara kastar fram bröstet om det skulle behövas, men stina verkar trivas i skogen så många gånger sover hon hela tiden äter innan och när vi kommit hem igen.



8-14:e
Vi sticker iväg på semester hela familjen, målet är Stockholms Skärgård, Nämndö, med goa vännerna Isafamiljen. Vi är fullpackade och allt ska man kunna bära då man åker båt sista vägen. Gick strålande är helt facinerad över båda Stina Viggo och mamman och pappan! Tusen tack för att vi fick komma!




26:e
Det är den stora megaheta dagen som jag och Viggo debuterar på inoff. jaktprov. Vi nollar tyvärr på grund av missförstånd samt orutin, men är galet nöjd med vår insats! Gulledanne är såklart med med vår fina dotter som bara finner sig i allt och följer med! "En lugn hane som gör ett mycket bra vattenarbete!"





28:e
Denna dag började som en alldeles underbar dag ute på kusinernas ö, med vattenskidåkning, ringåkning, bad och sol, men vid bilen straxt innan vi skulle åka hem, skriker Viggo högt i skyn, lyfter upp en tass och haltar, vi får inte kolla han bara skriker och tassen svullnar. ORMBETT!! Snabbt in med allt och alla i bilen och akutsamtal till Moa som ordnar så Valla vet om att vi är på väg, för såklart denna dag hade jag glömt tabletterna. Viggo flåsar och är slö i bilen jag tröstar bebis med en hand och kollar andning med en annan medan danne kör som en galning. Väl framme piggnar Viggo till och vi avblåser ormbett men han får kortison då han förmodligen reagerat så starkt på ett getinbett. Då vet vi det!
Annars så semestrade vi en hel del på hemmaplan, vilket resulterade i mycket bad, tyvärr fick Viggo våteksem, så vi rakade till slut bort pälsen på de delar som var värst.

Augusti:

Vi tillbringar massa tid i skogen tränar om vartannat både bara familjen och med träningsgänget. Viggo fortsätter vara en duktig storebror! Ännu märker vi ingen negativ avundsjuka eller så!



11:e
Blir vi utmanade, att beskriva Viggo med 5 bilder/ord

29:e
Månadskiftet sticker vi till Kalmar, Viggo får stanna hemma som sällskap till morfar som är ensam hemma och ville ha lite sällskap, lugnast så för Viggo då vi far runt ganska mycket där nere.

September:
Träningen denna månad går inte riktigt vägen, Viggo visa upp nya skumma beteenden, som vi försöker jobba runt och mot. Månaden ägnas åt mycket annat skojigt

4:e
Syster Yster stödjer Dårarna genom att bära en tröja med dårtryck! Viggo njuter och ler hela dagen lång!


18:e
Kör lite muskelträning! För att upprätthålla träningen så att säga!
25:e
Som det modelejon han är, entrar han catwalken på mormors modevisning!
Oktober:
Detta kom att bli en bra träningsmånad, Viggo och jag var i fas för det mesta. Vi tränade nästan så gott som varje helg och lite i veckorna såklart med vårt underbara träningsgäng samt bara lilla familjen. Viggo och jag hinner med några löparpass innan jag blir sjuk och förkyld något som i skrivande stund ännu inte släppt.

19:e
Var det dårarnas dag i Svensksund, denna underbara plats på jorden! Stina var såklart med, som van skogsbebis!




23:e
Gjorde Viggo och Oscar ett modelljobb tillsammans, här är ett av korten som togs,

29:e
Vi lockar med oss den sjukskrivna morfarn och åker och tränar lite med Annelie och Martin som sällskap, viggo visar efter lite tjafs oss emellan en riktigt fin attityd med krullade öron.



November:
En stormig månad i min och Viggos relation. Jag fick fundera en massa, nyttigt och lärorikt men rätt tufft. Vi backade rejält i träningen, för att se om det gav resultat, Bekräftar återigen att han är vädligt störningskänslig med mej som förare, han litar inte på att jag sköter biffen i jobbiga situationer utan tar på sej ansvaret själv. muckar inte men har alldeles för mycket onödigt i huvudet.


Kärlek
15:e
Får jag äran att föra Lucas (Moas äldsta hund) genom ett apporteringspass, vi kan väl kalla det förarträning, för att jag omedvetet inte ska bli så hård i mitt kroppsspråk. Han är en fröjd att föra och jag gör det gärna igen.


21:e
Kring detta datum faller den första snön inte mycket men uppe på landet dit vi begav oss för att fota julkort/familje/stina-kort var det ett vintrigt landskap. Moa vår egna familjefotograf tog även detta underbara kort på Viggo.


December:
Förändringens månad igen! Jag tar ett stort beslut som jag inte ångrar en sekund! Viggo kom att från och med mitten av december bli husses hund att träna. Jag står därmed hundlös, men med Lucas som back up om jag bryter ihop!

4:e

Moa och jag tar hundarna och Stina med oss ut till Svensksund, där vi äter en god frukost och beger oss sedan ut i skogen för lite träning. Detta kom att bli mitt och Viggos sista träningspass innan förarbytet! Vi körde jaktlydnad med leversnittar, hihi!

10:e
Efter mycket grubblande och diskuterande hit och dit, tar jag det tuffa beslutet att lämna över Viggo helt till hussen i hushållet. De har tränat och tränade redan då flitigt redan när stina låg i magen började vi skifta över en del för att omställnigen inte skulle märkas av träningsmässigt för Viggo. Men jag fortsatte att föra honom under samträningarna, tävlingar och hade det huvudsakliga ansvaret för hans träning. Efter en långpromenad med familjen (Stina Danne och Viggo osså jag), så bestämde vi att Viggo och hussen numera utgör ett team! Och vilket team de är, träningen har gått enormt framåt, de jobbar jättemycket på relationen och dessa två får man se upp för, de kommer att bli farliga i framtiden!


14:e
Denna dag gjorde Danne och Viggo sitt första samträningspass, helt utan någon matte som var hemma och vårdade den lilla dottern som åkt på ännu en förkylning denna höst/vinter!


Sammanfattningsvis har detta varit ett galet år, så mycket förändringar på en och samma gång,
men alla känns enormt bra såklart!
Nu blickar vi framåt och ser fram emot ett händelsrikt och framförallt spännande år!


Kommentarer
Postat av: Moa, Lucas & Oscar

Som du skriver, ett helt galet år!! Men väldigt kul!! Jag menar hur många gånger har vi inte garvat oss till tårar över allt möjligt!? Jag blir nostalgisk nu... Stor kram! Ser fram emot ett nytt år med bonusflocken!

2009-01-01 @ 16:10:43
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Pia & Hera!

Som sagt - härligt men galet år! Underbar läsning!

God fortsättning på 2009!

2009-01-01 @ 16:14:13
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Pia & Hera!

Vilket härligt galet år! Underbar läsning! God fortsättning på 2009!

2009-01-01 @ 16:15:41
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Fia

Helt underbar läsning!! Blir inspirerad att göra detsamma... Ha ett superbra nytt år och kramar från Fia och Alex

2009-01-01 @ 16:21:55
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Världens bästa år!!! Stinis kom ju och Danne & Viggo passar galet bra ihop! Hoppas ni fr allt ni drömmer om under 2009 och att vi hinner ses ännu mer trots vovvar och babys. Kram!

2009-01-01 @ 17:51:48
Postat av: Camilla& Kina (Pelle)

Jaa Galet år ! Men mycket roligt!! Danne & Viggo kommer bli dödsfarliga!! Det säger min magkänsla.... 2009 blir säkert ett toppenår för flocken! KRAM

2009-01-01 @ 18:15:38
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Annelie & Martin

Vilket år!!!! Hur ett år kan rymma så mycket! Så mycket härligt ni hr varit med om, speciellt en ny flockmedelm, det slår nog högst!! Nu är det nytt år och det kommer att gå galant och innehålla så mycket spännande!! Ha det underbart!!!! Kramisar

2009-01-01 @ 20:16:37
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Thina o hundarna

Gud vad fort tiden går. O vad man hinner med på ett år. Ska bli kul att se hussen på jakt prov ;)KRAM

2009-01-02 @ 08:40:28
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Hanna

Va mycket ni har hunnit med under detta år :) All lycka till er alla 2009!

2009-01-02 @ 18:10:01
URL: http://hannaochisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0