Kors i taket

Idag för första gången på mycket länge plockade jag med mej en liten dummie ut, till hundarnas stora glädje! Jag förde båda hundarna och Danne kastade.

De fick inledningsvis några enkla markeringar med en tydlig referenspunkt här på gården. Använde sedan målområdet för ett avslutande linjetag för den lilla svarta.

Det gick fin fint, till o med att föra Vigg gick bra. Sting spikade markeringarna och linjetaget, något som jag upplever visar att han mognat lite o landat en del. För just markeringar har han haft svårt att avståndsbedöma även med tydlig referenspunkt. Men nu gick det väldigt bra  och då ska tilläggas att det är vitt vitt vitt ute o matten tog en vit dummie med sej.

En liten miss bidde det, då jag skulle korrigera Viggo, eller snarare göra honom uppmärksam på att han skulle stanna och gav honom ett Viggo, varpå han gick, eftersom jag skickar honom på Viggo när jag handlar båda samtidigt. Nåja sånt händer o han hämtade glatt in den dummien. Ingen skada skedd. För han fick ju enligt honom rätt kommando o Sting hade ju fortfarande inte fått nåt kommando alls. Alltså måste han ju gjort rätt o jag tänkte fel =) haha!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Duktiga ni!!

2010-01-09 @ 22:40:22
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0